Is er een isolatie folie wat ik kan gebruiken voor mijn huis-deuren en boerderijraampjes met enkelglas? Zodat ik minder last heb van (ernstig) vocht?

Ik heb buitendeuren met enkel-glas ramen.
Dagelijks moet ik dat droog poetsen.Nog ernstiger zijn mijn boerderij-raampjes, enkelglas in ijzeren kozijntjes.
Het "lekt" er gewoon.
Ik heb gehoord van een isolatie folie. (meer weet ik er niet van)
Kan dit mij helpen?

Heeft iemand een ander advies?

Elk advies is welkom!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Koop noppenfolie op een tuincentrum ( grote noppen), dat wordt gebruikt om kassen te isoleren.
De ene zijde is wat bobbelig en de ander glad.
De gladde kant moet tegen het raam.
Knip het folie op maat en maak met een plantenspuit de raam nat.
Hierna kan je het folie met de gladde kant tegen de natte ruit plakken.
Als er na enige tijd een stukje los gaat zitten, dan even de plantenspuit, nat maken en weer vast plakken.
Als alles goed zit heb je een geweldige isolatie, voor weinig geld.

Toegevoegd na 1 minuut:
Door deze isolatie heb je geen condens meer, dus geen vocht op je ramen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
SUPER!
Ik ga dit uitproberen.
We doen nu plexiglas ertegen aan, maar dat is lelijk en niet voldoende.
Noppenfolie lijkt me ook lelijk hoor....
Maar dan heb ik niet die natte plekken meer denk ik. (zoals jij het verteld) Heb je meer tips tegen vocht?
Ik heb een boerderijtje en heb overal last van vocht, op sommige plaatsen meer dan andere (deze raamjes spannen de kroon)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien ook wat vochtvreters neer zetten,maar of dit afdoende helpt weet ik niet als het zo erg is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is voornamelijk het condenseren van vocht op een koude ondergrond, door meer verwarmen en meer ventileren, raak je vocht kwijt.
maar ook met een goede afzuigkap en de keukendeur dicht bij het koken enz. kan je er veel aan doen.
Indien je noppenfolie, netjes aanbrengt, lijkt het net heel mooi sierglas, ik heb het over de grote noppen folie, niet het verpakkings noppenfolie, die heeft kleine noppen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ga het morgen kopen, bedankt voor je tip.

Andere antwoorden (1)

Er zal best speciale folie bestaan,maar je kunt ook anti condens spray gebruiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoi Maria. Kan je me er wat meer over vertellen?
Vooral de boerderijraampjes (met die ijzeren kozijnen) zijn erg moeilijk. Ik moet het vocht elke dag afpoetsen. Je helpt me er enorm mee...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Graag gedaan KatjeD. In principe wordt anti condensspray gebruikt voor de binnenkant van auto ruiten want die kunnen ook zo lekker beslaan dus ik denk dat het dan ook bij je boerderijraampjes zal werken. Ik denk dat je op google er meer over kunt vinden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt me dan sowieso geholpen voor mijn auto, ik heb vaak bezwete paardenspullen erin.
En uitproberen op die raampje kan altijd,Al loopt het bij die raampjes letterlijk er dik van af.... (Wat niet gebeurd in de auto)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt,in een auto valt het nog mee met druipen. Ik hoop dat het enigzins helpt.