waarom is mijn (hand)stoomreiniger na anderhalf jaar al defect? komt geen stoom meer uit.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
7.6K

Het beste antwoord

Eigenlijk is het een heel simpele rekensom...

De fabrikanten die apparaten, machines etc. maken voor zowel de professionals als de amateurs gebruiken voor de laatste groep huishoudens motortjes die maar een beperkt aantal uur mee gaan...

Voor een schoonmaakbedrijf moet de stoomreiniger dagelijks 8 uur per dag gebruikt kunnen worden. Dus daar zijn de apparaten ook op gebouwd. Deze hebben dan ook een iets betere motor/verwarmingselement/whatever dan die van de stoomreiniger voor gebruik in een huishouden...

Verschil is ook dat de apparaten voor een schoonmaakbedrijf, op wat kleine dingen na nog steeds goed in elkaar worden gezet. Vergelijkbare apparaten voor het huishouden is massa productie. En massaproductie zegt het eigenlijk al dat de kosten zo laag mogelijk gehouden worden...

Je hebt alleen één voordeel. En dit zal een beetje per fabrikant/merk afhankelijk zijn hoe zij erop reageren. Je mag he aannemelijk achten dat een stoomreiniger voor huishoudelijk gebruik langer mee gaat dan anderhalf jaar. Dus straks gewoon even met de fabrikant bellen. Daar vragen naar iemand van de technische dienst. En gewoon doordrammen, want de dames en/of heren die je in eerste instantie aan de lijn krijgt weten alleen de basisprincipes. Bij de persoon van de technische dienst doe je dan je beklach...

Met een beetje geluk krijg je dan gewoon een nieuwe/vervangende stoomreiniger opgestuurt. En dreig maar dat je er werk van gaat maken als ze niet met een wenselijke oplossing komen. Want je mag van mij aannemen dat de grote fabrikanten hier gevoelig voor zijn...

Toegevoegd na 24 minuten:
O ja...

Als het apparaat van Karcher is wil ik het straks bij de vertegenwoordiger best wel even aankaarten...:D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Zit er nog water in? :P

Even serieus... Het zou kunnen zijn dat de leidingen verstopt zijn geraakt met kalkaanslag. Dat is een groot probleem in diverse delen van het land.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alles kan kapot gaan ook al verwacht je dit niet. Maar 1,5 jaar oud , volgens mij heb je dan nog gewoon fabrieks garantie. En moet je het app even terug brengen waar je hem gekocht hebt zij moeten het verder afhandelen. Ik hoop voor je dat het geen internet aankoop is want dan kan je nog wel in de problemen komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je de voorschriften inzake kalk gevold. Bij sommige apparaten moet je de kalkvoorraad legen na 10 keer strijken. Na 1.5 jaar mag hij niet kapot zijn. Beroep je op de EU regelgeving: een consument mag goed functioneren gedurende de verwacht gebruiksduur eisen en dat is zeker langer dan 1,5 jaar. Dus moeten zij verkeerd gebruik aantonen. In principe win je dit altijd. Maar spreek wel degene, die het apparaat verkocht heeft, aan.
Wat is het merk overigens?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1,5 jaar en nu al kapot? zou ik niet accepteren hoor, ik heb er zelf ook een en ze zijn nog eens duur ook. mischien staat er in de gebruiksaanwijzing wel of hij op een bepaalde manier gereinigd moet worden voor evt kalk? ik zou zeggen kijk eerst even in het boekje, en als je er niet uitkomt en er zit garantie op dat je hem dan meteen laat maken. 1,5 jaar en dan nu al kapot is natuurlijk wel erg snel.