Is er een mogelijkheid om een brandgaatje van een sigaret in een sweatshirt te camoufleren / repareren?

Of kan het shirt als "verloren worden beschouwd"? Heb het al gewassen, maar de brandplek blijf je zien en er zit bovendien door en door een gat in... Heeft iemand ervaring of tips?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
23K

Het beste antwoord

Je kunt het camoufleren door er een knoopje overheen te naaien bijvoorbeeld maar het ligt er wel een beetje aan waar het gaatje zit. Of dat je er twee of drie knoopjes in de buurt naait alsof het zo hoort.

Toegevoegd na 2 minuten:
Is het niet mogelijk om het shirt op te geven bij de brandverzekering?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Kun je het gaatje niet heel voorzichtig stoppen? Dan zie je maar een heel klein samengetrokken plekje en als je op dat sweatshirt een sjaal draagt, zal niemand het zien. Zonde om het daarvoor weg te gooien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ligt er een beetje aan op welke plek het zit, maar je zou ook zo'n applicatie op kunnen naaien/strijken.
Zie voor voorbeelden hier: http://www.destoffenkraam.nl/applicaties_fournituren.html . Stoffenwinkels, hobbywinkels en dergelijke hebben zulke dingen wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik was vaste klant bij Singer, een zaak met naaimachines, knoopjes, ritsen en duizend andere dingen. Waaronder ruime keuze in leuke opnaai- of opstrijkplaatjes. Heel wat sweaters en shirts van de kids gered met een grappige applicatie erop. Dat kan tegenwoordig met die drukke prints en het is nog leuk ook.

Zat de vlek of het gat ergens op een plek waar het wat vreemd stond, zo'n plaatje, dan kocht ik er drie en zette ze leuk elders op de trui. Alsof het zo hoorde.

Dus gewoon iets leuks er over heen. Want een vastgenaaid gat blijf je toch wel zien. Maar niet als het verborgen zit onder een leuk plaatje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het mijn shirt was dan zou ik een paar bloemetjes haken, bijpassend bij het shirt. En die dan over de plek en op andere plekken vastnaaien.

Het is heel erg in, gehaakte bloemen.
Je kunt ze zelfs kant en klaar bij Ikea kopen, zag ik laatst.

Toegevoegd na 1 minuut:
Voorbeelden genoeg op het internet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan er een patch overheen naaien, ik weet niet waar het gaatje precies zit, maar dat zou een mogelijkheid zijn.
bij www.vuur-steen.nl kan je er zat vinden, en worden opgestuurd.