Hoe krijg je vlekken uit hoogpolig tapijt van 20 mm?

Hoogpolig tapijt dieprood van kleur en 20 mm diep met wat vlekken. Welke methode kan ik het beste gebruiken om die vlekken eruit te krijgen. Schuim/poeder/ of toch gewoon een sopje met........?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Schoonmaken met droogschuim, shampoo en in veel gevallen ook droogpoeder, is af te raden. De kans is groot dat kleverige zeepresten of poeder achterblijven die versneld weer vuil aantrekken.

Neem de volgende tips ter hand in uw gevecht tegen de vlekken:

Dep of schraap zoveel mogelijk van het vlekmateriaal weg alvorens u een schoonmaakmiddel inzet.
Test uw schoonmaakmiddel op een klein, onopvallend plekje alvorens u het op grotere schaal inzet. Controleer of het middel zelf geen verkleuring of andere beschadigingen achterlaat.
Wrijf de vlek niet dieper in het tapijt. Wrijf hem ook niet uit over een groter oppervlak.
Als u met een grote vlek te maken heeft, werk dan van buiten naar binnen om te voorkomen dat u de vlek uitwrijft.
Gebruik een droge, schone badhanddoek om het tapijt op te drogen en de haartjes weer overeind te zetten.

Hieronder een aantal reinigingstips voor veel voorkomende vlekken:

http://www.verbouwtips.nl/vloer/tapijt-reinigen/

Toegevoegd na 3 minuten:
http://www.tapijtengalerij.com/InfoDetail.aspx?infopageId=295&language=NL&page=Onderhoud%20tapijten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ha, die Trance;

Ik zou niet gaan experimenteren, maar een tapijtreiniger huren bij een goede tapijthandel.