Is er een middel dat je, naast wasmiddel, toe kunt voegen aan je was waardoor bacteriën op 30 graden ook dood gaan?

Ik heb een tijdje in Italië gewoond en daar hadden ze een middeltje wat echt gemaakt was om bacteriën te doden tijdens het wassen op lage temperatuur. Bestaat hier ook zoiets? Ik heb het nog niet gevonden maar dat zegt ook niet zoveel natuurlijk.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.4K

Antwoorden (5)

je kunt peroxide toevoegen aan het water. Peroxiden doden de meeste bacterien. Het is vrij te koop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar het werkt ook blekend...
Of dethel?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doe een handje soda tussen het wasgoed,verder gewoon wasmiddel toevoegen1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je, ook gezien een reactie die ik van je las, op zoek bent naar een middel die mijten doodt.
Er zijn heel veel diertjes die je net wel, net niet met het blote oog ziet. Je kleding en beddengoed is luilekkerland voor ze :)
En nee, ik ken zo'n middel niet. Ik vermoed dat je beter een anti-insectenmiddel kan gebruiken. Maar of dat goed gaat in combinatie met wasmiddelen en je kleding...?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens Vanish zijn mensen bang dat hun kleren niet bacterievrij uit de was komen, vooral na een was op 30 graden. Het nieuwste Vanish-product zou 99,9 procent van alle bacteriën doden. In werkelijkheid zijn de bestaande wasmiddelen zo basisch, dat ze ook op 30 graden vrijwel elke bacterie onschadelijk maken

Je kunt als producent niet voortdurend hetzelfde product in een ander pakje stoppen en verwachten dat de consument er weer helemaal fris tegenaan kijkt. Innovatie stuwt de vraag, moeten ze bij Reckitt Benckiser hebben gedacht. Daarom gaven ze de ontwikkelaars opdacht eens iets nieuws voor Vanish te bedenken. Uit dat proces kwam Vanish Oxi Action Hygiëne voort, een wasmiddel dat niet alleen taaie vlekken verwijdert, maar ook 99,9 procent van alle bacteriën doodt.
Volgens Vanish werd het hoog tijd dat zo’n middel op de markt kwam, veel mensen zouden volgens een onderzoek ongerust zijn over de vraag of hun kleren wel steriel uit de was komen. Helmaal nu er veel op 30 graden wordt gewassen.
Hoe reëel is deze zorg? De Engelse site The Naked Scientist legde de vraag al in 2006 voor aan een kenner van de materie. Om te beginnen blijken kleren niet onfris te ruiken doordat ze bacteriologisch verontreinigd zijn, maar doordat ze stoffen absorberen die door huidbacteriën worden geproduceerd. Vaak zitten die stofjes opgelost in het transpiratievocht en komen zo in de kleding terecht.

Toegevoegd na 2 minuten:
De rest staat op de site vermeld bij bron maar de conclussie is dus:

Het lijkt er erg op dat Vanish een redelijk overbodig product heeft bedacht en nu doormiddel van een subtiele angstcampagne bezig is om vanuit het niets vraag te creëren.