Wat is stof?

wat is het stof dat is je huiskamer ligt en waar komt het vandaan?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

De stof in je huiskamer is een combinatie van allerlei dingen.
Allereerst is er een verbazingwekkende hoeveelheid dode huidcellen. Een mens legt zijn hele huid constant stukje bij beetje af, en al die huidschilfers hopen zich op.
Daarnaast bestaat het voor een groot deel uit de ontlasting van huismijten. Dat zijn hele kleine onschuldige beestjes die voedden op die huidcellen en dan de resten uitpoepen.
Daarnaast kan stof nog allerlei andere dingen bevatten, afhankelijk van wat je in die kamer doet; schilfers van hout en andere materialen, haren en huid van huisdieren, enz.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

70% dode huidcellen

De rest gewoon een beetje zand en pluisjes van je trui ofzo denk ik =P

Best vies eigenlijk
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
poep van de huisstofmijt

Een klein microscopisch beestje dat leeft van huidschilfers en dat soort dingen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
stof is huisstofmijtschijt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Stof is voornamelijk heel kleine stukjes mensen, huisdieren en gebruiksartiekelen.