Witte was zoals lakens etc. hebben een andere vezelstructuur dan het meeste wat in de donkere was moet en zijn door de structuur van de stof beter in staat de geur te absorberen en dus na het wassen te verspreiden, denk ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Ander wasmiddel ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Viel mij vanmorgen ook weer op na het uit de machine halen van mijn gekleurde was.
Waarschijnlijk omdat je het minder heet wast.
Mijn witte was gaat in de 80 graden, alle andere was in de 30 graden. Is toch een verschil van 50 graden.

Ik weet gelukkig dat de was na een dagje buiten aan de lijn te hebben gewapperd daarna weer een stukkie frisser ruikt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je hebt wel lol met je was!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoezo heb ik er lol mee? Ik zou er pas echt lol mee hebben als het automatisch de machine invloog en beter: Zichzelf automatisch ophing, afhaalde, vouwde en/of streek... maar hoe ik ze ook probeer op te voeden: ze doen het nooit vanzelf
omdat zwart warmer is dus zweet je er meer in... haha,

nee, dat is vast niet zo, maar je wast het op een ander tempratuur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het lijkt mij dat het de inkt van de 'donkere' was is die je ruikt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het van doen heeft met de dikte van de stof, witte was is vaak katoen en gekleurde was is vaak dikker of van andere stoffen dan katoen. Die pakken het kennelijk gewoon niet zo goed op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als mijn vriendinnetje de was doet ruikt zowel wit als donker heerlijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
BIJ MIJ RUIKT ELKE WAS LEKKER

MAAR IK WAS ALTIJD ALLES MET VOORWAS, MISSCHIEN SCHEELT DAT?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
doordat er meer kleurstof inzit. witte was is "puurder" en ruikt daardoor al frisser. heb je ook als je iets nieuws koopt, wit ruikt dan al lekkerder dan zwart.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ken het euvel, heb ik ook gehad. Bij mij lag het aan het wasmiddel. "Beertje"is toch het allerlekkerste wassen hoor.