Wanneer je een vloer (hout) gereinigd hebt met een zachte zeep hoe verwijder je dan alle achterblijvende zeepresten. Zeep is vettig en trekt vuil aan.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Komt de voormalige parket man weer even om de hoek.

In de eerste plaats gebruik je dan veeeeel te veel schoonmaakmiddel of zeep.
Ondanks wat de fabrikant adviseert. Die willen graag dat jij heel veel gebruikt.

Wij zijden altijd "neem de helft van wat je denkt nodig te hebben en neem daar de helft van"

Op deze manier laat je geen resten meer achter op je vloer.

Wat je nu kunt doen is de vloer met water en WITTE schuurpad reinigen. En daarna goed afnemen.
Gebruik geen bruin, groene, of zwarte pads.
Deze zijn scherper dan schuurpapier en verknallen je vloer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zal het opvolgen. Soms denk je: doe er nog maar iets meer in dan wordt het nog schoner. Niet dus!!

Andere antwoorden (2)

Ik weet niet wat voor een zeep dat is die je gebruikt maar er zou geen vettige laag moeten achterblijven als je je vloer hebt gereinigd. Wellicht gebruik je het verkeerde middel of teveel ervan. Informeer eens bij je 'vloerenboer' over welk middel voor jouw vloer het meest geschikt is, dat kan flink verschillen a.d.h.v. de behandeling van de vloer. Een gelakte vloer vraagt iets anders dan een geoliede vloer bijvoorbeeld.
Normaal gesproken zou reinigen alleen genoeg moeten zijn, er blijft geen vet achter en eventuele zeepresten die vuil aantrekken zijn te verwaarlozen en komen met de volgende reinigingsbeurt wel weer aan de beurt.
Als je echt 100% zeker wilt weten dat er geen zeep achter blijft op de vloer kun je na het reinigen van de vloer nog eens in de weer met warm water maar dat maakt het dan wel -nog- bewerkelijker allemaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Keurig uitgelegd. Groetjes "de vloerenboer"
Probleem met zeep is dat het vettig is en het vuil aan trekt.
Vooral met een zachte zeep blijf je vaak achterblijvende zeepresten houden.

Daarom zou ik azijn willen adviseren.
Het beste kun je azijn gebruiken.