Ik doe de was voor mijn broer.. maar het heeft denk ik al heel lang gelegen en zelfs na 2x heet wassen ruikt het nog niet fris, iemand tips??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Spoel de was met een fles schoonmaakazijn, hiermee doodt je alle bacteriën en schimmels die voor stank zorgen.

Als andere was ook zo ruikt, kan het ook aan de wasmachine liggen. Vaak ontstaat er vetluis in de wasmachine omdat er niet regelmatig op 95 graden gewassen wordt. Dit kun je voorkomen door minimaal 1x per maand op 95 graden een was te draaien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Je kan proberen fébrèze er op te spuiten. Tot nu toe heeft dat altijd alle geuren uit mijn kleren weten te halen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haal het wasgoed uit de machine vóórdat die voor de laatste keer gaat centrifugeren. Hang het buiten in de wind te drogen. Geheid dat het daarna lekker fris ruikt!
Amadea
12 jaar geleden
Gebruik eens Biotex, dat is een soort wondermiddel. Gewoon een vervanging van je normale wasmiddel. En ruikt ook nog eens lekker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan je wasmachine reinigen door 1 of 2 vaatwastabletten in de machine te doen en dan de hoogste was stant te gebruiken (95 graden).

Probeer daarna de kleding te wassen met een vlekkenverwijderaarsmiddel en wasverachter voor de geur en zachtheid. De nieuwe wasverzachter van robijn met bergamot (blauwe fles) ruikt erg lekker en maakt de was zekker weten weer helemaal fris!

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laat je was niet in de machine zitten maar hang het direct buiten in de wind aan de lijn zodat het lekker kan wapperen. Gegarandeerd fris!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ligt er ook aan met wat voor wasmiddel je wast

Wij wassen met vloeibaar wasmiddel , het ruikt veel beter en sterker dan poeder, wasverzachter.

Wij hebben die van de lidl die ruikt super , ik ga ook nooit meer terug naar de poeder
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer eens een robijn droogtrommeldoekje uit. Nadat je de kleding gewassen hebt doe je het in de droger en daarbij voeg je een droogtrommel doekje.
Hang je de was gewoon op dan kun je speciale geur zakjes kopen met heel veel verschillende geuren ( lavendel roos appel enz) die leg je dan tussen de kleren in de kast en dat geeft ook een beetje een camouflerende geur. Die zakjes zijn in ieder geval bij de intratuin te koop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neutraliseren
Je kan beter de vieze geurtjes neutraliseren. Vooral rook, huisdieren en knoflook laten een zeer indringende geur achter. Is je kledij doordrongen door een bepaalde geur, dan kan neutraliseren wonderen doen.

Neutraliseren doe je met een van de volgende tips:

Voeg kleurloze azijn toe aan het laatste spoelwater.
Gebruik een stomer om de mufheid te verdrijven.
Bestrooi de spullen voor het wassen met vlekkenzout en stop ze zo in de wastrommel. (Vlekkenzout kan je ook gebruik bij muf ruikende schoenen of kasten)
Voeg soda aan het waspoeder toe.
Als één keer wassen met bovenstaande tips niet volstaat, probeer je het gewoon nog een keer.

Wacht ten slotte niet te lang voor je in actie schiet. Als je het probleem niet meteen aanpakt, verspreiden de vieze geurtjes zich en dan wordt het moeilijker om ze te verwijderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laat al die spullen een etmaal in een soda-oplossing weken en was daarna nogmaals op de normale manier. Dettol werkt ook maar de was ruikt daarna wel enigszins naar de Dettol.