Hoe krijg ik aangekoekt vuil uit een wafeltjesaanrecht?

Het is een metalen aanrechtblad met klein wafeltjesmotief, en wat plekken aangekoekt ongeïdentificeerd vuil. Ik heb er verschillende powercleaners tegenaan gegooid, in laten trekken, geboend en geboend met schuursponsjes tot de schuurlaag ervan af geschuurd was door de wafeltjes, en nog stééds blijft er spul tussen de wafeltjes in hangen.

Kan ik nog iets anders proberen vóórdat ik wafeltje voor honderdste wafeltje met een tandenstoker uit ga pulken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb een soortgelijk probleem met mijn gourmetpan.
Goeie vraag!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Borstelen met een afwasborstel of een andere harde borstel (jij zit toch in de schoonmaak-bizz?)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wie, ik? Nee hoor. Een afwasborstel heb ik trouwens al geprobeerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha tandenstoker..... wel een intensief project wat je van de straat houdt, maar dat is uiteraard niet de bedoeling! ontvetter en ontkalker al geprobeerd waarschijnlijk?

Het beste antwoord

Laten weken met kokend water en een afwasmachine blokje, na een paar uur haal je het vuil er makkelijk af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Een niet al te harde staalborstel?

Borstelen met kokend water en schuurzeep (JIF) ook altijd een nice resultaat!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelf gebruik ik altijd Brillo en dat werkt uitstekend!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Witte reus, speciaal voor je keuken. laat ontzettend veel afval en vet los! Super spul. En als dat niet werkt kan je altijd nog hg keukenreiniger proberen met kokend water. In laten weken tot het water kouder is, dan eraf halen. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cillit bang werkt
Perfect met zoiets.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas, dat is één van de powercleaners die ik gebruikt heb.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je het ook een tijd laten intrekken terwijl je aanrecht goed nat was?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Yep, meerdere malen al.
Borstel het eens met een echte boender (zo'n s-vormige borstel met korter haar dan een afwasborstel) nadat je je aanrecht geweekt hebt met Dasty van de Wibra.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik durf te wedden dat Dasty het doet!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nog nooit van gehoord. Wat is dat voor spul? Schuurmiddel, ontvetter?
zondag
12 jaar geleden
Het is een buitengewoon krachtige ontvetter en schoonmaakmiddel voor in de keuken en werkt veel beter dan ander dergelijk spul. Zit in een spuitfles en is geel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
superspul, tenzij het kalk is want dan werkt het voor geen meter!!
Ik begin me af te vragen, of het wel vuil is,wat er tussen de waveltjes zit. Misschien moet je een megaklein (kan dat?) stukje met iets agressiefs proberen, zoutzuur o.i.d. maar de kans dat je wafeltjes ook naar de barrebiesjes gaan, is wel levensgroot aanwezig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar Moolkees, wat zie je er uit! Heb je het zo koud?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah, ik heb het me ook even afgevraagd. Maar de tandenstokermethode blijkt te werken, als ik me maar uitgebreid genoeg concentreer op het pulken uit ieder individueel kuiltje. Het is dus vuil. Ik verveel me alleen niet genoeg om het hele aanrecht op die manier aan te pakken!
Als het kalkaanslag is, wat zeer aannemelijk is omdat je alle andere middeltjes hebt geprobeerd (meeste "powercleaners" zijn vetoplossers), dan zou schoonmaakazijn daar goed voor werken. Beetje verdunnen met warm water, dat activeert de werking van het zuur nog een beetje meer.

Maar het kan zijn dat je al een badkamercleaner hebt gebruikt, die lost ook kalk op...

Niet té lang laten inwerken, paar minuutjes zou voldoende moeten zijn. Roestvrijstaal is eigenlijk roestvaststaal, en bij langdurige inwerking van zuur kan dat gewoon gaan roesten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hey, verdeurie, daar ga ik als huismokkel zijnde met mijn ontkalker idee!! ik zal je netjes een verdiend plusje geven hoor (mopperde, mopper) :OP
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je huismoppie... nee hoor!
Stinkt wel een uur in de wind, azijn, rotlucht! Bwlêh!! Kan ook met natuurazijn (wat je in de sla doet), dat meurt iets minder goor... Over meuren gesproken, al een keer het kippenhok verwijderd? XP
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HAHAHA, nee gelukkig niet zo'n stikhok, weet wel hoe het ruikt dus voel me ook niet geroepen, ik kijk al zuur genoeg van mezelf!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jahaa, met dat warme weer wil dat wel in die bosjes (onder de oksels - zag zeg wel hoor, op je fototjes...) :D :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt ook schoonmaak azijn met lavendel of citroen geur, dat scheelt al een hoop.
natmaken en een hoopje zout erop doen.effe laten weken en weghalen.