Wat is een goede stofvanger?

Hallo,
Ik heb veel stof op mijn kamer, ik stofzuig 2x per week maar de stof blijft. Wat is een goeie stofvanger een apparaat ofzo? Mvg

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
12.1K

Antwoorden (2)

ik denk dat je dan een gladde vloer hebt???

een rare stofvanger lijkt je mogelijk maar in een vloerkleed blijft veel stof hangen, dan ligt het stof in ieder geval niet zo in de hoeken van je kamer. (en dat kleed moet je dan regelmatig zuigen of uitkloppen)

Als je niet hordes kinderen rond hebt rennen lijkt het me dan wel behoorlijk stoffig, je zou ook op zoek kunnen gaan naar de bron van het stof, misschien hangt er een half vergaan gordijn (ik roep maar wat) maar als je dat dan weg haalt ben je gelijk van veel stof af.

In een normale kamer zou je met 2x per week zuigen toch geen last mogen hebben van heel veel stof.

Er bestaan trouwens wel (dure volgens mij) apparaten om de lucht te reinigen, daar kun je ook rook mee uit de lucht halen
amigo
13 jaar geleden
Stof bestaat uit kleine deeltjes, in huizen zijn dat vooral dode huidcellen, textiel- en papiervezeltjes, (planten)pollen en kleine stukjes van haren.
Stofzuigen is de meest effectieve manier om je huis stofvrij te krijgen. Als je gladde oppervlakten schoonmaakt doe dat dan bij voorkeur met een nat doekje in plaats van een droge doek, dat voorkomt verder gedwarrel. Een makkelijke manier om minder stof in huis te krijgen is luchten, zet twee of meer ramen tegenover elkaar open en laat een windje het werk voor je doen.
Als je erg veel last hebt van stof zou je vaker kunnen stofzuigen, er zijn mensen die zelfs elke dag stofzuigen maar leuk is het natuurlijk niet.
Er zijn ook apparaten die stof vangen, HEPA filters bijvoorbeeld. Ze worden vooral gebruikt in ziekenhuizen en in high-tech en farmaceutische industrie.
Voor thuisgebruik zijn ze ook op de markt. Maar of er erg veel tevreden gebruikers zijn weet ik niet. Daarnaast heb je nog ionisators, die werken door middel van elektrische lading. En dan heb je ook nog apparaten die een gecombineerde werking van beide systemen hebben.
Dit soort apparaten worden vooral gebruikt door mensen met problemen aan de luchtwegen, zoals astmapatiënten.