Wat te doen bij zeep in ogen?

Ik heb net zeep in mijn ogen gekregen, heel dom. Het prikt nu, het doet pijn als ik knipper, het traant en mijn oog is rood.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
17.8K

Antwoorden (5)

Heel veel water spelen, en als het nog verder gaat irriteren, dan moet he toch even langs de dokter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Spelen = spoelen.
Je moet gewoon niets doen, en vooral je ogen niet dichtdoen! Het gaat dan vanzelf over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind dit een goed antwoord. Water is heel anders dan traanvocht en kan je ogen ook, in kleine mate, irriteren. Natuurlijk kan spoelen geen kwaad en als het een gevaarlijke stof is is dat zelfs noodzakelijk maar een beetje zeep daar kan knipperen meestal wel tegen op. Gewoon blijven knipperen.
idd uitspoelen en het gaat echt wel over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een oogbadje;
het liefst een klein glaasje voor de helft vullen met water en dit glaasje tegen je oog aanzetten. Hou je oog open en laat het water over je oog stromen. Als het goed is moet het nu minder prikken. Indien nodig herhalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oogbadje is een goed idee.+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Danku. :)
je gezicht onder de kraan even wassen