Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kun je en composiet blad proper krijgen

ik heb witte kringvlekken op mijn keukenblad hoe krijg ik die weg ?
mvg

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

In principe kan je een composiet keukenblad gemakkelijk schoonkrijgen.

Zijn de witte kringen van azijn of een ander kalk-oplossend middel? Zo ja, dan moet je het door de fabrikant laten wegslijpen en vullen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit antwoord komt uit Vara's kassa, het was dezelfde vraag die jij stelde:

Ontvet het blad met St Marc express en als het droog is, neem een spuitbus siliconenolie spray, ( bij de producten zijn bij bouwmarkt te koop) spuit daar het blad mee in, en poest met een zachte doek het gehele blad egaal in, het blad is nu waterafstotend en blinkt als nieuw,en is niet vettig, dit zult u wel regelmatig moeten herhalen, siliconenspray is reukloos en niet giftig, dus daar hoeft u niet bang voor te zijn.

Ik hoop voor je dat het werkt, succes!

Toegevoegd na 9 minuten:
Je mag dus nooit schuurmiddelen gebruiken:
Reinig het aanrechtblad direct na montage met heet water. Gebruik geen schuurmiddelen. Composietstenen aanrechtbladen hebben wel de look van graniet, zijn dit niet. Composietsteen is een materiaal dat voor 94% uit natuurlijke kwarts bestaat. Dit is na diamant een van de hardste grondstoffen die moeder natuur heeft voortgebracht. Aan het kwarts wordt een mix van hars- en kleurstoffen toegevoegd. Daarna worden, middels een gepatenteerd proces, platen geperst die de hardheid en kristalachtige uitstraling van kwarts behouden en beschikken over eigenschappen die alle andere materialen overtreffen. Qua de gevoeligheid voor vlekken en dergelijke zit composieten aanrechtblad tussen een marmeren en een granieten aanrechtblad in.

Toegevoegd na 11 minuten:
www.care4floor.nl
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt het hele blad zacht inwrijven met Cif Cream op een doekje. Kort laten intrekken en nadoen met water.

Let overigens op dat je van Cif Cream niet de Power-versie gebruikt; deze kan een averechts effect hebben.
(Lees meer...)
Amadea
13 jaar geleden
Brillo zeepsponsjes met een beetje water kun je zachtjes op de kringen wrijven,en geef resultaat.Het kan ook op eiken bladen of tafels met kringen van je glas,krijg je ook witte kringen.Je kunt het op een klein stukje proberen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding