Veel babykleertjes mogen niet in de droogtrommel, als ik ze op halve stand doe krimpen ze dan ook?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Dat ligt aan het materiaal van de kleding. Katoen krimpt niet op de halve stand in de droger, maar wol en zijde mogen uberhaupt niet in de droger. Spijkerbroekjes zijn ook niet handig in de droger. Maar verder kan eigenlijk alles wel op de halve stand zonder dat het krimpt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

er mag zoveel niet.
ik heb het gewoon gedaan bij alle babykleertjes.
en je zet hem gewoon minder heet.
kan wel hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik doe het vaak half. dus niet helemaal drogen, want dan gaan ze pas krimpen. Maar wel een halfuurtje in de droger, dan zijn de kleertjes mooi zacht, eventuele (huisdier)haren zijn eruit, en dan ophangen. is wel veel moeite, maar een mooi resultaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedoel je met halve stand de helft van de temperatuur of een korter droogprogramma?

Ik zou persoonlijk voor de eerste optie gaan. Heb ik nooit problemen mee gehad!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sja, bij dure kleertjes kan het wel, maar ik weet uit ervaring dat het bij goedkope kleertjes (lees: Zeeman) niet kan. De kleertjes worden dan uit hun verband gerukt en zijn bv aan een kant langer dan aan de andere kant...