waarmee kan ik mijn chinees hardstenen tuintafel behandelen zodat hij mooi glimt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.7K

Het beste antwoord

Indien het hardsteen echt schoon is,insmeren met gekookte lijnolie 50% verdund met terpentine.
Eventueel indien gewenst een droger toevoegen.
De olie een 15 minuten in laten trekken, en daarna weer helemaal droog wrijven!
Zonodig nog een keer herhalen!
Daarna 2 a 3 x per jaar afnemen met een sopje van echte groene zeep!
Groenezeep is namelijk ook gemaakt van een, van gekookte lijnolie afkomstige samenstelling
Probeer het eerst op de onderkant en bekijk het na een paar dagen hoe het opdroogt.
Liever 2x dun dan een maal erg dik.
Succes verzekerd!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Met lijnzaadolie. Wel heel dun opbrengen en goed uitwrijven. Een dag niet gebruiken en dan glimt hij 'als een keutel in de manenschijn' ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Groene zeep
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben zelf hobbyist beeldhouwen, werk zelf veel met belgie,s hardsteen.
Eerst goed schoonmaken, dan met waterproof schuurpapier eerst p 600 korrel dan p1000.
Met draaiende beweging schuren, niet heen en weer anders krijg je krassen.
Denk er om veel water gebruiken.
Neem wel de tijd er voor, eventjes schuren is er niet bij.
En als je hem dan nog meer wil laten glimmen, dan neem je p1500.
Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lijnolie of goene zeep. werkt echt heel goed

Toegevoegd na 27 seconden:
sorry, het is groene zeep