Hoe (koffie) aanslag thermoskan verwijderen?

Sinds kort maak ik (slow) koffie in een thermoskan. Er is een aanslag ontstaan die ik niet weg krijg met b.v. azijn.
Hoe wel?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
24.7K

Het beste antwoord

Soeplepel sodakristallen erin,kookend water erbij ,afsluiten,eens goed schudden en alles is proper.
fremar
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ @fremar Dit is de beste oplossing! Alleen zit er nog een verticale naad die donker blijft. Zou het de spreekwoordelijke naad van de thermos zijn?

Andere antwoorden (5)

Alles eraf krijgen lukt bijna niet, het geeft ook vaak een verkleuring. Maar even uit elkaar halen en dan alle onderdelen in de vaatwasser, schoner dan zo kan hij niet worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om de koffieaanslag in een thermoskan te verwijderen vul je hem gewoon met heet water en dan een tablet Steradent waarmee je je kunstgebit reinigt erbij en dan een tijdje laten staan, zo schoon!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij hebben géén steradent-tabletten in huis, :)
maar bedankt voor je URL. ik probeer de andere mogelijkheden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Steradent kun je ook kopen als je ze niet in huis hebt. Werkt ook heel goed bij vieze vazen en alles waar je niet goed inkan.
Koffie aanslag kan je verwijderen met zout.
Wat zout op een vochtig doekje doen, inwrijven, uitspoelen, klaar!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Blokje voor de vaatwasser erin, vullen met water een nachtje laten staan en omspoelen, is ie weer als nieuw.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel zout in doen met een beetje water, schuren met een sponsje of oude tandenborstel.