hoe krijg ik haren uit mijn wasgoed

Door dat ik huisdieren heb ik ook haren op mijn schone was zeer hindelijk.
Wie weet een tip om dit te verminderen
huisdieren weg is natuurlijk geen optie

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
52.9K

Het beste antwoord

Wasverzachter gebruiken en alles in de droger doen!
Als de trommel niet te vol zit, gaan alle haren eraf. Kleding die niet in de droger kan normaal gesproken, kan je op de stand koud een kwartiertje laten draaien (moet je droger wel die functie hebben). Bij de Blokker e.d. hebben ze van die bolletjes die je in de droger bij je was kan doen. Dit houdt het wasgoed meer in beweging, waardoor de haren er makkelijker afgaan. Het wasgoed moet genoeg ruimte en beweging krijgen om de haren eraf te laten gaan. Ik draag veel zwarte en donkere kleding, waar haren extra zichtbaar op zijn en krijg op deze manier al mijn kleding haarvrij uit de droger!
Denk erom, je belast je droger extra, dus elke keer de filters legen en HEEL regelmatig je condensator schoonmaken (afspoelen onder de douche).

De genoemde plakrollers zijn handig voor ontharen tussendoor. Een grote rol plakband is ook een uitkomst. Met plakrand naar buiten om je hand rollen en daarmee over je kleding gaan.

Zelfs de poezenkleedjes en het altijd megaharige beddengoed gooi ik zo in de wasmachine en droger, geen enkele haartje meer na wassen. Nu moet wel gezegd dat bepaald type hondenhaar hardnekkiger kan zijn. Stekelige haartjes 'boren' zich in de stof en laten niet zo makkelijk los in de droger. Ik heb zelf alleen ervaring met kattenhaar (ook langharig).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

in de droger doen helpt wel iets, maar anders moet je (helaas) gewoon met een kledingroller je kleding ontharen... Zo doe ik het ook, zeer hinderlijk maarja.. Hoort erbij...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn hele handige plakrollers, die rol je over de kleding en daar blijven haren en ander vuil aan plakken. Als hij vol is en dus niet meer plakt kun je de buitenste laag eraf halen en zo heb je een aantal lagen. Ze verkopen ze bij de blokker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gebruik wasverzachter bij kleding die ook maar ietsiepietsie synthetisch, daardoor wordt de kleding minder statisch en blijven haren niet zo plakken.
Een deel van de haren raak je kwijt in de droogtrommel, maar heel veel blijft dan ook zitten.
Kleerborstel of plakborsteltje helpen goed. Sommige dingen kun je ook met de stofzuiger (klein borsteltje en lage zuigkracht) 'ontharen'. En ja, helaas is het veel handwerk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koop zo'n rol brede plakband. Je wikkelt een stuk om je hand met de plakkant naar buiten en daarmee ga je over de stof. De goedkoopste manier, want met zo'n rol doe je jaren voor die op is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hondenharen gaan niet uit je kleding in de was of de droogkast. Zeker niet uit van die glanzende sportkledij.
Het enige dat je kan doen is ze (proberen) te verwijderen met een kleefborstel, en de rest uitplukken met de hand.
Vreselijk :(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in de doogtommel doen wil ook wel helpen bij ons in iedrgeval wel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
huisdieren regelmatig kammen en borstelen.
was voor het wassen uitkloppen, en ook na het wassen uitkloppen.

de was even in de droger doen (nat het drogen op de lijn op een koelere stand, of natuurlijk drogen in de wasdroger) vervolgens nog een keer uitkloppen en eventueel een plakborstel (zo'n rond geval) gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
WASSSSSSSSS voor het wassen uitkloppen.
weet alleen niet hoe het bij wasberen in zijn werk gaat.... :O)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voor ze gaar zijn.... :)
Ik heb 2 dingetjes die ik meewas, die de haren grotendeels opvangen: Ik was een lapje dubbelgenaaide badstof mee, en ik heb een haren-vangertje gemaakt van een natuurspons in een badstofdoekje (een hoesje van het doekje genaaid en die iets losjes om de spons getrokken) en ik was deze elke keer mee. Heel wat haren steken na het wassen in de doekjes, en deze kan ik er zo uittrekken.
Was wel nodig met 3 katten, vooral nu ze beginnen te verharen door het komende lenteseizoen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb zelf 3 katten, een hond en een heleboel konijnen, dus erg veel haren in huis. Mijn tip: in de droger met een oude panty(kous), daar blijven veel haren aan zitten!