Hoe kan het dat een vaatwastablet niet stuk gaat in de vaatwasser? Wat kan ik hieraan doen?

Klepje gaat wel open. De tablet ligt na de wasbeurt ergens in de vaatwasser.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
21.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wordt de vaat wel schoon dan ? is er na openen veel vochtdruppels en voelt het erg koud aan ? er is meer aan de hand als dat blokje niet oplost...
vertel wat meer symptomen!?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waardeloos die blokjes, gewoon weer overstappen op poeder

Het beste antwoord

Ik had ook last van dit probleem.. De vaatwasser van tegenwoordig zijn zo zuinig dat ze weinig water gebruiken en daardoor lossen de tabletten niet altijd op.
Ik doe de tabletten even doormidden voor ik ze in de vaatwasser doe.
Ook gebruikte ik vaak poeder van de schlecker maar ja die is er niet meer.. Vandaar dat ik de blokjes even doormidden doe.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik een kort programma instel doe ik de blokjes voortaan doormidden. Heb ik veel vaat dan stel ik een langer programma in en gebruik een heel blokje. Verder maak ik deze blokjes op en ga over op poeder.

Andere antwoorden (4)

Is dat er een in een zakje???
Dan toch het zakje verwijderen!!
Die lossen vaak niet goed op
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+, ook mijn ervaring!
Cryofiel
12 jaar geleden
Ik wist niet eens dat je zo'n tablet met zakje en al in de vaatwasser kon doen. Ik dacht dat het de bedoeling was om het tablet uit het zakje te halen. Maar goed, zulke tabletten gebruik ik alleen bij vrienden. Ik gebruik los poeder in zo'n groot schenkding van 2 liter. Veel goedkoper per wasbeurt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, is zonder zakje.
Als de vaatwapper te vol is kan hij ook niet oplossen of de klepje gaat te laat open omdat er vaat voor zit. Kijk ook of je proggamma goed is, misschien is die van slag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In mijn gebruiksaanwijzing van de vaatwasser staat dat het meerder oorzaken kan hebben. Het kan zijn dat het blokje al vochtig was, dan wordt het hard en kan het niet meer goed oplossen. Het kan ook zijn dat je vaatwasser programma te kort is voor zo'n blokje en dat het geen tijd krijgt om op te lossen (wat bij mij zo is, ik heb een kleine vaatwasser en moet alle producten los in het apparaat doen omdat die blokjes bij mij niet werken. De programma's zijn daar te kort voor, en hij gebruikt er te weinig water voor).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kort programma is mogelijk en ga de blokjes doormidden doen.
Dat ligt aan het merk van de vaatwastabletten.
Ik had Calgon tabletten en die bleven stuk voor stuk ergens in de vaatwasser liggen.
Een ander merk had dat niet, of een heel enkel keertje.
Vloeibare zakjes doen het ook heeel goed!