Hoe krijg ik het linnen cabriodak van mijn auto schoon zonder dat het lek wordt? Er zit allemaal alg op.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij kun je zo'n dakje na de schrobbeurt ook inspuiten met impregneerspul dat ook voor katoenen tenten gebruikt wordt, te krijgen bij de buitensportzaak.

Antwoorden (4)

Schrobben met een stevige borstel, hogedrukspuit erop misschien.
Het lijkt mij dat die dingen wel aardig wat hebben kunnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hogedruk zou kunnen, moet je wel mee oppassen dat je niet de hardste stand neemt, die gaat denk ik dwars door die kap heen. Probeerde dat een keer uit op m'n blote voet, deed flink pijn
Schrobben inderdaad, dat werkt het beste
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Groene aanslag op mijn terrastegels verwijder ik makkelijk en milieuvriendelijk met aardappelwater. Gekookte aardappels afgieten, het water opvangen, (bij beetjes) over het te behandelen oppervlak uitgieten en met behulp van een bezem of handschrobber de aanslag verwijderen. Natuurlijk is er een verschil tussen mos en algen, maar wellicht is het de moeite waard om het ook eens op het dak van je cabrio te proberen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij een merkdealer is speciale milde cleaner voor cabriodaken te krijgen en op de fles staat hoe u dit dient aan te brengen. Zie het boekje van de auto. Ook met sopje van groene zeep gaat het goed maar nooit in volle zon