Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heb vaak als ik een was gedraaid heb dat bepaalde voorwerpen(kledingstukken, kleden of shawls) nagenoeg droog zijn, terwijl de meeste spullen nat zijn

Dit na enkel een wasmachine met 1400toeren centrifugeren. Dus geen droger

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
700

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Het kan zijn dat bepaalde stoffen het water eerder "loslaten" zegmaar... Ik heb hier ook last van en heb het net eens voor de grap aan me moeder gevraagd ;) en die zei dat het eventueel daardoor kan komen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dacht ookal aan zoiets maar eist het niet zeker,
Nu net weer. Klets natte kledingstukken en een kurkdroog bankkleed(mooi, kan er dus gelijk op!!!)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fleece komt bij mij ook haast droog uit de wasmachine.
Het kan zijn dat je de wasmachine te vol propt. Hierdoor kan het water niet goed verdeeld worden door de was. Het gebeurt mij ook weleens dat er droge plekken op tien zitten. Ik doe er nu minder in en dat werkt prima.

Toegevoegd na 27 minuten:
Droge plekken op de truien bedoelde ik.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat heeft te maken met het soort stof.
Sommige vezels zuigen zich vol met water. Met name de natuurlijke vezels zoals, wol, katoen, linnen en zijde.

Synthetische stoffen hebben die neiging veel minder, dus bij hoge toeren centrifugeren zal het water veel sneller uit die vezels verdwenen zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding