Is er een milieuvriendelijk alternatief voor kalkreiniger?

Onze douchecabine zit altijd onder de kalkvlekjes, die ik alleen kan verwijderen met Antikal of een soortgelijk product. Nu heb ik het vermoeden dat dat slecht is voor het milieu. Maar met allesreiniger of Glassex krijg ik de kalkaanslag niet weg. Is er een alternatief?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.9K

Het beste antwoord

Froggy is een natuurlijk choonmaakproduct. En ik meen ook ecologisch. Het bestaat uit verschillende artikelen. Zoals allesreiniger en afwasmiddel. Maar ook azijnreiniger en dat zou ik adviseren voor jouw kalkaanslag.

Ik werk in een DA drogist en daar is het zeker te verkrijgen. Is het niet op voorraad. De drogist kan het voor u bestellen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je werkt in een drogisterij en bij een drogist :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En ben een drogist haha

Andere antwoorden (3)

azijn

Zoals elk zuur lost azijn neergeslagen kalk (ketelsteen) op. Daarvoor is gewone azijn wel bruikbaar, maar beter is het om de speciale schoonmaakazijn te gebruiken waarvan de pH lager is en de azijn dus zuurder.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een waterontkalker plaatsen. De douchekop wordt niet meer wit, het koffiezetapparaat slibt niet meer dicht, het verwarmingselement blijft schoon, je hebt veel minder wasmiddel nodig enz. enz.
Het is even een flinke investering, maar het heeft wél zijn voordelen.
http://www.aquacell-waterontharder.nl/cms/waterontharder/aquacell-waterontharder.html?gclid=CMuW_di2q7ACFQwjfAodtUcbWw
11 jaar geleden
jc54
11 jaar geleden
Na een paar weken is de oude kalkaanslag ook weg.
En wat er niet komt, hoef je niet te verwijderen.
Maak nog 1 keer de cabine kalkvrij, met een azijnoplossing of ontkalker die je nog hebt staan, de volgende keren na het douchen de douche en kranen droog maken en het blijft kalkvrij, milieuvriendelijker kan het niet.