Beste manier om muizen uit mijn etensla te houden?

Op werk heb ik altijd wat pakken koekjes liggen, maar vandaag een grote ravage in de la aangetroffen. Waarschijnlijk hebben een stel muizen zich tegoed gedaan aan mijn koekjes!
Zat eraan te denken om een koektrommeltje te kopen om daar alle etenswaren die ik op werk heb liggen in te bewaren, maar zou dat de muizen tegenhouden?
Of iemand nog een goed idee?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.5K
Z512099
6 jaar geleden
Ben je wel echt zeker dat het muizen waren ?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
http://www.ggd.amsterdam.nl/dierplagen/overzicht-dieren/muizen/

Antwoorden (2)

Met een koektrommeltje komen de muizen in elk geval niet meer aan je koekjes, dus dat zal al helpen. Maar het feit dat ze überhaupt in je bureaulade komen, is al ernstig genoeg. Ik weet niet in wat voor soort bedrijf je werkt, maar ik zou het toch eens bij de directie aankaarten. Muizen horen niet in een bedrijfspand te komen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Gebruik dan wel een metalen koektrommel; plastic of andere zachte materialen vreten de muizen gewoon doorheen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Amsterdam, daar zitten in zo ongeveer ieder bedrijf/huis/pand enz. muizen :) Er staan wel rentokil kastjes, maar die beesten laten zich nergens door tegenhouden.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Nou ja, ik lees nergens dat het om Amsterdam gaat ;-) In mijn (werk)omgevingen heb ik in elk geval nog nooit last van muizen gehad.
Om muizen te verdrijven kunt u het volgende gebruiken. een paar dubbels Eucalyptus olie (niet op alcohol basis)in water doen. Het potje ergens neer zetten waar je muizen hebt en de muizen blijven zeker 2 tot 3 mnd weg. Ze worden namelijk misselijk van de geur en blijven weg. Wel eens in de 2 of 3mnd het potje met water en Eucalyptus olie verversen. het werkt echt.
https://omaweetraad.nl/diversen/muizen

Koekjes in een plastic zakje zijn iig niet veilig, of in de eigen verpakking, dus een koekjestrommel is een goed idee.

Als je zeker wilt weten of er muizen zitten, kan je een beetje pindakaas in de la achterlaten.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Om muizen op een zeer natuur vriendelijke manier te laten verdwijnen, gebruik je munt-olie (olie met water vermengen in een oliegeur houder, steek vervolgens een waxinelichtje aan en de geur zal zich verspreiden.) Muizen hebben een hekel aan de geur van munt en verlaten zeer spoedig hun onderkomen.
https://omaweetraad.nl/diversen/muizen
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
"Waarschijnlijk hebben een stel muizen zich tegoed gedaan aan mijn koekjes!"
Nee, established was dat er ravage zonder koekjes resteerde:)
niet wie de dader(s) was/zijn. Geen bewijs, alleen indirecte aanwijzingen.
Ik vroeg me dus af, kan het ook iets anders zijn?
Rieneke1
6 jaar geleden
Wie weet zitten er wel koekjesmonsters onder de collega's :)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bijvoorbeeld! ::))