T-shirt gekrompen, is dit nog op te rekken?

Ik heb een nieuw t-shirt gekocht vanuit Engeland. Na de eerste wasbeurt en droger is deze gekrompen! Wel volgens wasvoorschriften gewassen en mag in de droger.
Is deze nog op te rekken of iets dergelijks? Het is 100% katoen.

Toegevoegd na 6 minuten:
Voorschrift is 30 graden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.9K

Antwoorden (4)

Door het krimpen in waarschijnlijk de vorm er ook uit gewassen/gedroogd. Je zou t nog wel iets kunnen oprekken, bijvoorbeeld door het uit te strijken en met de hand maar als e de vorm kwijt bent is je shirt verpest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb wel eens gekrompen katoen opgerekt door het eerst in koud water helemaal nat te laten worden (echt even weken) en dan onder spanning opnieuw te laten drogen.
Het opspannen zal wel in het goede model moeten, niet makkelijk bij een shirt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ik zelf zou doen is : Trek 'n ander t-shirt aan , maak het gekrompen t-shirt nat , en trek het over het andere shirt aan .Als je 'n rond voorwerp hebt met 'n grotere omvang dan jouw borstkast , kan je het ook daar nat overheen schuiven .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb enkele weken terug een trui van mij langer gemaakt en dat ging perfect :
Hang jou t-shirt op aan een sterke klerenhanger .
Klem de onderkant van het t-shirt tussen 2 latjes en klem met 2 lijmtangen aan de zijkanten en met het t-shirt ertussen .En toen met sterke elastiekjes aan de lijmtangen enkele kilo`s gewicht aangehangen .
En toen met koud water het t-shirt nat gemaakt en 24 uur laten hangen .
En het resultaat was ongeveer 5 cm extra lengte .