hoe kan ik aangebrande olijfolie uit mijn pan halen?

toen ik laatst een stukje vlees wilde braden heb ik even niet opgelet en is de olijfolie in de pan aangebrand, ik krijg het er op geen enkele manier uit en ben nu bang dat de pan verpest is. weet iemand hoe ik de pan alsnog schoon kan maken?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
7.6K

Het beste antwoord

Een poosje uitkoken met sodawater wil nog wel eens helpen.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
mooi antwoord +
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
jazeker. vetten lossen op in loog, dus ook in soda.

Andere antwoorden (2)

Een tijdje laten weken in een bak met een beetje afwasmiddel, en daarna hard schrobben.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoho minners, dit is een redelijk antwoord en in counter dan ook met een plus. Afwasmiddelen zijn vrijwel zonder uitzondering basisch, en logen reageren juist goed met vetten; die reageren daar deels mee en ze worden ge-emulgeerd ze gaan in oplossing) en dat willen we toch? zet hem op donaldo!
Schoonmaak azijn,en een nachtje laten weken.succes verzekerd
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Sorry Burgos, geen goed antwoord. Vetten reageren met logen via verzeping, wat het probleem hopelijk oplost. geen min hoor, maar het antwoord van jc54 is beter.