dat zit er niet standaard bij, dat is net wat je hebt afgesproken.
wat wel traditie is, is je hulp rond sinterklaas of de kerst een bonus te geven.
Rieneke1
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

In principe niet.
Vakantiegeld dat je in vaste dienst krijgt wordt feitelijk ingehouden / bij elkaar gespaard. Een schoonmaakster welke jij per uur betaald, krijgt elke keer al haar geld betaald.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik krijg altijd vakantie geld bij een adresje en dat is voor 3 weken dus in totaal 9uur aan vakantie geld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Letteke61;

Als je interieurverzorg(st)er zonder contract bij je werkt dan hangt dat van jullie afspraken en jouw beleefdheid af. Mijn moeder is heel erg tevreden over de hare en betaalt haar uren die ze in de vakantie niet wertkt dan ook gewoon door.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hoeft niets, dat is het voor - en tevens ook het nadeel van zwart werken, de 'hulp' heeft negens 'recht' op.
Ben je tevreden, is het leuk om dat te laten merken, zo rond de feestdagen en misschien ook de vakantie. Een extra week loon of een kleinigheidje waarvan je weet dat ze het leuk vind.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het hoeft niet, als jullie daar geen afspraken over hebben gemaakt.
Maar wat wel een leuk idee is, is om een soort stiekem spaarpotje te maken waarin je voor elk gewerkt uur bijvoorbeeld 50 cent of een euro in te doen. Geef het potje als vakantiegeld, of met de kerstdagen samen met een lekker flesje wijn :-)
Iedereen vindt het leuk om een extra'tje te krijgen!