Hoe komt t toch dat stof zo snel weer terug in je huis is? Gisteren hele huis alle gladde vloeren geswifferd, juist opnieuw, een doekje weer vol!!!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4K

Antwoorden (5)

Als je de hele bron doorleest is de conclusie dat stof een mengsel is van materiaal- en organisch afval ofwel het komt overal en nergens vandaan...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stof is overal. Het feit dat jij of andere bewoners in het huis er elke dag alleen al rondlopen, veroorzaakt al stof. Je ziet het misschien niet, maar zodra jij beweegt met je kleding aan, dwarrelt er al stof door het huis. Indien je ook gestoffeerd meubilair hebt, en stoffen gordijnen, wordt dat alleen maar erger.

Je bed opmaken en lekker met de deken wapperen, geeft ook enorm veel stof. Daar komt nog bij dat we als mens zelf, dode huidcellen verliezen en haren, ook dat zit in het stof. Vooral de dode huidcellen, daar zit stof vol mee.

Hopelijk verklaard dit een hoop voor je! En veegze, ik moet zelf ook elke dag met de swiffer over m'n laminaat ;-))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stof is er altijd en overal. Huisstof, dat ben jezelf. De menselijke huid laat dagelijks miljoenen schilfers los die door de lucht dwarrelen. Tel daar de schilfers en haren van je huisgenoten bij op. Huisdieren als honden en katten doen daar nog wat schilfers bij en nog een paar honderd haren per dag. Tijdens de rui zijn dat nog er nog veel meer. Verder vevat huisstof ontelbare vezels van kleding, meubels, boeken en verpakkingen. Ook komt stof van buiten in de vorm van zandkorrels en gruis. Stof bevat ontelbare huismijten, minuscule insecten die dol zijn op huidschilfers. Hun uitwerpselen zijn een ramp voor astma-en allergiepatiënten.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stof is er overal ,zie maar eens als een zonnestraal in een verduisterde ruimte schijnt.Het is dus onbegonnen werk om dit definitief verwijderen,dus blijven vegen is de boodschap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met swifferen blijft wel het meeste stof aan de doekjes hangen, maar dwarrelt ook veel in het rond. Bovendien krijg je stof hiermee niet uit de naden (bij laminaat), en uit de plinten. Ik swiffer ook veel uit puur gemaktzucht, maar merk wel dat als ik goed stofzuig het langer - min of meer - stofvrij blijft.