Wanneer is wasmiddel eigenlijk 'professioneel'? Wat betekent dat?

Ik zie in sommige groothandels wit en bont wasmiddel, waarbij is aangegeven dat het van 'professionele kwaliteit' is. Maar wat betekent dat? Wasgoed is toch wasgoed? Betekent het 'beter' of juist 'slechter' dan de Omo of de Ariel van de supermarkt?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
7.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je vraag gaat over professionele kwaliteit, niet te verwarren met "voor professisoneel gebruik" zoals bij de groothandel vermeld wordt.
Voor Professioneel gebruik heeft te maken met de omvang van het product, niet met de kwaliteit.

Antwoorden (3)

Dat betekent dat de marketingmachine op volle toeren aan het draaien is, of omdat het om zo'n grote verpakkingen gaat dat een gewone consument er waarschijnlijk geen belangstelling voor heeft.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Via de marketing machinery probeert men juist bij iedereen belangstelling te kweken het product te kopen.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
10 jaar geleden
Precies ! Het label "professioneel" is in de praktijk dus vaak maar een loze marketing-kreet !
Het wil suggereren dat het van een extra kwaliteit is, maar het is als "wij van wc-eend adviseren.... wc-eend !"
professioneel betekent dat iemand er zn geld mee verdient. als jij betaald hebt voor het product, en de kosten zijn lager dan de opbrengt, dan verdient iemand daar aan, is wordt het een professioneel product.

in andere gevallen is het amateuristisch of vrijwilligerswerk. stel dat je van een merk koopt wat geen winst maakt, dan draait zo'n bedrijf dus kosten dekkend, maar er blijft niets over voor de eigenaar. In dat geval zal de eigenaar andere motivaties hebben dan geld verdienen met het bedrijf.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Om een bepaald keurmerk te mogen gebruiken, moeten producten aan bepaalde eisen voldoen. Dit kunnen milieueisen, kwaliteitseisen of veiligheidseisen zijn. Keurmerken helpen de consument zo bij het maken van keuzes tussen verschillende producten. Een wasmiddel dat aan de vereiste kwaliteitseisen voldoet mag de toevoeging: “professionele kwaliteit” op de verpakking vermelden.

Toegevoegd na 16 minuten:
De kwalificatie “professionele kwaliteit” is niet alleen voorbehouden aan wasmiddelen. Het kan van toepassing zijn op beroepen, artikelen, diensten enz. enz.
De term mag men voeren als men voldoet aan bepaalde Standaards.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
10 jaar geleden
"Professioneel" is geen keurmerk. Was het dat wel, dan was dit een goed antwoord geweest. Maar nu slaat het de plank helaas mis.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wel goed lezen.
Er staat niet dat "professioneel" een keurmerk is. Er staat dat wanneer er aan bepaalde eisen wordt voldaan men een bepaald keurmerk mag voeren. En dan als toevoeging " Professionele kwaliteit" mag gebruiken.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
10 jaar geleden
Waar wij van mening verschillen is dat "Professioneel" hier wat extra's voorstelt, of dat het slechts een loze kreet is. Het vervelende is dat "Professioneel" soms ook echt wat betekend. Iemand is professioneel betekent dat hij zij werk goed, zonder overbodige emoties doet.
Bij gereedschap is de professionele versie ervan vaak duurzamer en ook duurder. Alleen de professional zal die investering doen, maar voor dat extra geld heeft hij dan ook wel iets goeds in handen. "Professioneel" geeft een product een positieve klank. Het is echter géén beschermde kwalificatie ! Iedereen mag het dus gebruiken (in tegenstelling tot een keurmerk) Dat heeft de marketing afdeling ook ontdekt en weinig andere producten worden zo sterk "vermarkt" als wasmiddelen. Dus er wordt al snel "professioneel" opgeplakt. En zeg nou zelf: war is er "professioneel" aan een wasmiddel ?
Dacht je nou werkelijk dat een grote wasserette beter spul in huis heeft dan een gemiddeld huishouden ? Als dat zo was dan had de marketing-machine ons dat allang verteld. Bij wasmiddelen betekend het net zoveel als: "Kijk mijn was is stralend wit !" en "Beschermt de kleuren"
Als je de fabrikant moet geloven is hun wasmiddel al jáááren perfect. Verbeteren is dus niet mogelijk, maar toch: "Nu met verbeterde formule !" of .... "van professionle kwaliteit !' Yeah... right !