Waarom doen sommige mensen een tennisbal bij de was?

En dan niet om de tennisbal te wassen, maar daar zouden dan stoffen in zitten die goed zijn voor het wassen van kleren.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
21.1K

Het beste antwoord

Ideaal bij het wassen van een dekbed. Door het rollen van die tennisbal komt dat dekbed er prachtig uit. Niet geklit of opgepropt. Die bal slaat de boel los, zeg maar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik dacht dat je de bal in de droger erbij moest doen, niet in de wasmachine
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dacht ik ook. Maar ik kreeg ooit de tip om de bal mee te wassen en mee te drogen en het resultaat is prima. Dus doe ik bij beide. De bal ligt toch klaar voor de droger dus hup ook in die wasmachine.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gate, maak je geen zorgen. ik zeg/schrijf "zeg maar" hoogstens twee keer per jaar...:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is het wel een tennisbal? Ik ken wel die ballen met stekels, zeg maar, die bij was in drogers worden gedaan. Zijn het echt tennisballen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja hoor, gewoon zo'n witte tennisbal, die zacht aanvoelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
eh, als ie bij jou wit is, dan heb je hem te vaak bij de kookwas gedaan. mijne zijn geel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kan zijn:) Ik ken uiteraard ook die plastic kokers met die gele tennisbalen. Die van mij doet al jàààààààren trouwe dienst. Kan me niet eens meer herinneren. Maar van destijds waren het de witte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dus dat geel geeft niet af? zodat je was een onduidelijke kleurtje krijgt, zeg maar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leg hem en poos in het water voor de eerste keer gebruik. Dan kun je zien of het afgeeft. Denk het niet. Tennisballen komen ook regelmatig in de sloot en zijn dan nat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en heb je wel eens nagekeken of de sloot verkleurd was daarna ? ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahaha, die was groen. Kan nooit van de bal zijn :)

Andere antwoorden (4)

Om te voorkomen dat sommige kleding te veel in elkaar gefrommeld wordt en blijft. Tenminste, dat hebben ze mij wijsgemaakt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar doet zo,n balletje volgens mij ook niks aan.
Als er vulling in zit bij bijvoorbeeld een jas kan de vulling in een hoek gaan zitten en dan is je jas waardeloos, een tennisbal bij de was verdeelt de vulling.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat doen mensen vooral bij wasgoed met dons dus bijv een winterjack zon hele dikke met allemaal stiksels zodat het vakjes zijn om te voorkomen dat het inde hoek gaat zitten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij kussens waar van die veertjes inzitten dan word het luchtiger