Extreme kalkaanslag verwijderen

Hoe kan je eenvoudig extreme kalkaanslag verwijderen van een douchewand. Cif, badkamerreiniger, bleek, quick en brite etc. helpen niet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
48.3K

Antwoorden (10)

Neem dan iets wat ervoor gemaakt is, zoals Antikal.
bamibal
13 jaar geleden
Toen ik in mn flatje kwam wonen dacht ik ook dat er erg veel kalk op het glas van de douche zat. Maar bij nadere inspectie bleek dat het glas ge-etst was. Hoe dat kwam weet ik niet. Maar helder krijg ik het niet meer. Is dat bij jou ook niet het geval? In dat geval helpt er niets meer aan. En kun je stoppen met boenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bamibal
13 jaar geleden
Hij schrijft dat hij al Cif gebruikt heeft, dus het is inderdaad einde verhaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Yep, denk het ook...Lekker stoppen met boenen en wat leuks gaan doen. geweldig excuus toch! hahaha
Schoonmaakazijn lost neergeslagen kalk op!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij mij wel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mij ook wel.
als heel erg: doekje erop met azijn, dan kan het een tijdje inwerken zonder dat het wegstroomt.
Kalk heeft een hekel aan zuur, koop schoonmaakazijn in de supermarkt het is heel goedkoop en werkt het allerbeste.
Met een spons of een spray erop doen, een tijdje in laten trekken en afspoelen, klaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cillit bang ! bang en de kalk is weg :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou nog Hagesan Blauw kunnen proberen. te krijgen bij drogist en ook wel kluswinkels
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb laatst ook eens grote schoonmaak gehouden.

Nee, schoonmaakazijn hielp echt niet.

Het enige wat mij echt hielp was een heel sterk anti-kalk midden, zoals Antikal, maar dan van de Lidl of de Aldi.

Ook daarmee heb ik een aantal keren flink moeten schrobben met schuursponsjes en harde borstels.
Maar ik moet zeggen: nu is het schoon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet lang geleden las ik ergens dat al die antikalk middelen grotendeels uit azijnzuur bestaan. En zelf heb ik heel goede ervaring met schoonmaakazijn sproeien, in laten werken en dan afspoelen, schrobben. Desnoods meerdere keren.
Ik gebruik Antikal Plus-hygiene multi action,is verkrijgbaar in Dirk van de Broek of Vomar of Douchereiniger van Sealskin,kan kopen bij Praxis,allebei helpt echt en is het makkelijk schoonmaken,allebei zijn sprayfles.Succes...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lastige is dat het om de douchewand gaat..
Ik gebruik nml in dat soort situaties "normale" azijn.... (bij een kraan bv. doop ik watten in de azijn... vouw het om de kraan...een nachtje laten zitten... en het is echt helemaal verdwenen!
(Stinkt overigens wel heel erg!)

Aangezien je het hier hebt over je douchewand... zou je deze kunst kunnen proberen met een groot laken en deze bedrenkt met azijn tegen het scherm aan laten hangen... weet niet of dat werkt... maar goed... als niks anders helpt!

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou ik gebruik kalkreiniger van HG, verkrijgbaar bij de DA drogist. Ik doe je de belofte dat dit ECHT werkt! Wel een wat duurder goedje €12 ong. Maar zeker zn geld waard.