Wat is de beste ontvetter zonder amonia erin?

Ik ben op zoek naar een ontvetter zonder oplosmiddelen en zonder amonia op waterbasis

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.8K

Het beste antwoord

Die van Ecover (biologisch afbreekbaar) is een ontvetter op basis van citrusolie dacht ik. Er zit in ieder geval geen ammoniak in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ik gebruik tegenwoordig dasty van de Wibra.
Werkt goed, zonder enge stoffen volgens mij
anneliez
13 jaar geleden
Citroensap! (-;

Maar volgens de consumentenbond komt de keukenreiniger van Kruidvat het beste uit de test.

Toegevoegd na 5 minuten:
Herstel: Ajax professional multi ontvetter kwam als beste uit de test, maar Kruidvat was de beste koop (stond op plaats 3 maar is veel goedkoper).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Warm water met een paar druppels citroensap. Simpel en doeltreffend. Bij chique Chinese restaurants krijg je daar een bakje van om je vingers in te ontvetten. Werkt uitstekend.
Amadea
13 jaar geleden
Volgens de test is dat Ajax.
Volgens mij is het Dasty.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind St. Marc erg goed.

"St. Marc Express, een vloeibare allesreiniger die het hele huis ontvet en het een mooie glans geeft . Het verspreidt een aangename, lichte dennengeur, bevat geen ammoniak, bijt niet bij contact met de huid, laat geen strepen achter en is biologisch volledig afbreekbaar."

Kijk ook 's op http://www.bodebouwer.nl/advies/materialen-ontvetters.html.

Daar staan verschillende soorten ontvetters genoemd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Water met een scheutje spiritus of water met een scheutje werkazijn.
Ivana
13 jaar geleden
Sint Marc, absoluut.