Wellicht iemand van GV die goede tips heeft bij renovatie van een keuken voor 60plussers ? b.v.:wel/niet doen zie verder a.u.b. Niet/wel doen

b.v. oa: * Gas of inductie veiligheid en gewenning,
*nooit creme of witte keukenkastfrontjes nemen met een houtstructuur , het vuil is er op den duur niet meer te verwijderen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Als het gaat om een levensloopbestendige keuken dan zou ik inderdaad zeggen: geen gas maar inductie, grote knoppen, geen profielen in de deurtjes ivm met schoonmaken, geen uitstekende delen op scheen- en hoofdhoogte ivm stoten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad gladde fronten, maar ook opletten op de hoogte van de keukenkasten. Hoe ouder, hoe moeilijker het wordt iets uit de bovenkasten te pakken, beter is het om meer lage kastjes te hebben dan de hoge kastjes. Verder geen matten in de keuken ivm uitglijden; een tegelvloer is makkelijk schoon te maken.
Een waterkering op het aanrechtblad is ook doeltreffend, geen gedrup op de vloer. Verder is een mengkraan ideaal, omdat die bij een middenstand een goede warmte geeft, dus zullen de mensen zich niet gauw aan een hete kraan branden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals gezegd alles zo glad mogelijk en zeker inductie. Zeker opletten met de hoogte van de bovenkasten maar zeker ook met de lage kasten, verder zou ik kiezen voor een mengkraan met een handel er aan. En als jullie dan toch gaan renoveren kijk ook een sof de kranen in de badkamer niet handiger kunnen: thermostaatkraan voor de douche/bad en voor de wastafel.
En dat geld voor het hele huis geen kleden maar gladde vloeren zonder uitglij mogelijkheden over kleedjes.