Bloederig vraagje! Hoe krijg ik bloed tussen de (smalle) naden van Quick Step laminaat uit?

Zo als van mijn vorige vraag bekend,ben ik op 2 Januari op mijn plaat gegaan en daar is nogal wat bloed bij gevloeid. Een gedeelte daarvan is tussen de naden van het laminaat terecht gekomen en laat zich moeilijk verwijderen. Heeft iemand tips om dat succesvoller te doen?
Nog even voor de geinteresseerden, geen whiplash,maar spierpijn wel een gebroken neus en een kapot voorhoofd.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van harte Beterschap Moolkeesje! Wat een akelige ervaring om zo het nieuwe jaar te beginnen. Sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hopelijk kun je nog een nieuwe plaat aanschaffen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Groeit wel weer aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel veel sterkte en een goed herstel gewenst!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nog voor dat ik je toelichting had gelezen, dacht ik: wie heb je vermoord! Kan je het bloed niet bruin laten opdrogen en dan voor later als een 'leuke' herinnering met een verhaal vertellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar dat is zo onsmakelijk :-(((
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Himch: Alleen maar het eerste jaar!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Martijn,dank je wel! Liever was ik wat jonger geworden,maar dat zit er niet in. Voel me afgezien van een pijnlijke neus en nek eigenlijk best wel goed.
@gdanonym het is ons helaas voor jou vanmiddag gelukt het bloed te verwijderen. Verder ben ik het met hjmch eens,dat het onsmakelijk oogt! Ik kan zonder het bloed ook wel een mooi verhaal opdissen!
@ Loenie het valt eigenlijk na de 1e schrik best mee, wel erg pijnlijk,maar dat gaat wel over. Alleen het snuiten van de neus zou ik liever niet doen,want dat is echt AU!
Als kind ben ik ook een keer op mijn snufferd gegaan en toen ook mijn neus gebroken en daardoor te weinig lucht gekregen. Ben daar wel aan geopereerd.maar dat heeft toen weinig geholpen. En laat ik nu opeens wel weer lucht hebben!
Da's dus wat je noemt een geluk bij een ongeluk.
Verder dank ik jullie allemaal voor jullie hartverwarmende belangstelling & medeleven!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geluk bij een ongeluk Moolkeesje en goed te lezen dat het bloed verwijderd is!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn neus die altijd linksaf aangaf, staat nu weer op rechtdoor! Mijn bril moet nog weenen, net zo als ik! Mijn dame vindt het prachtig en is weer opnieuw verliefd geworden!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahahaha, kijk, all's well that ends well :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe goed is dan niet een worst,want die heeft er 2!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gelukkig dat deze hele actie ook nog iets positiefs oplevert!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahahaha, wat gevat :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Had je crashbericht gemist. Niettemin sterkte met deze confronterende ervaring.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent er op vooruit gegaan begrijp ik ;-)
Nu maar even geen griep of hooikoorts krijgen!
Beterschap he.

Het beste antwoord

Misschien verdund vloeibaar schoonmaakmiddel met een stukje keukenrol door de kieren halen? Om het keukenrolpapiertje te verstevigen zou je het om een breinaald of een satéprikker kunnen wikkelen zodat het wat steviger is om tussen de kieren te krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

hm.. Vochtig wattenstaafje & veel geduld?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als keukenrolpapier (in genoemde combi met breinaald / sateprikker) te snel scheurt: Page vaatdoek-papier. Dat is wat dikker, neemt veel vocht op en scheurt niet zo snel. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wilde gok maar van dat vanish of iets vergelijkbaars (voor het wassen van kleding) dat vooral geschikt is voor bloed en vet ed.
Vloer mee insmeren en met andere genoemde technieken (sateprikkers met doekjes) verwijderen

(wel even in een hoek proberen of het geen verkleuring geeft)

Maar dit zou in principe het reeds opgedroogde bloed moeten afbreken/ontkleuren anders ben je alleen mechanisch aan het verwijderen
amigo
13 jaar geleden
Als eerste denk ik in zo'n geval aan een nagelborsteltje en iets van allesreiniger, wel natuurlijk meteen keukenpapier paraat hebben om het vocht op te deppen. Dat is makkelijker heen en weer te halen dan 'n satéprikker. Succes, en het beste met je gehavende hoofd!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt voorzichtig wat verdund chloorbleekmiddel tussen de naad laten lopen. Zeer met mate, want anders gaan de naden opbollen en wordt het er niet mooier op. Als het goed is, gaat het chloorbleekmiddel de bloedvlekken verbleken.

Probeer het voor de zekerheid even uit op een naadje dat niet in het zicht zit, om te kijken of je de kleur van je laminaat er niet mee verpest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vermeng wat zout met KOUDwater en het bijt er zo tussenuit.. mocht het een hele oude bloedvlek zijn gebruik dan ammonia.

Toegevoegd na 5 minuten:
*platte schroefendraaier met een doekje eromheen, even dopen in het zoutwater of ammonia en poetsen maar.

Toegevoegd na 39 minuten:
oude tandenborstel zou je ook nog kunnen gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor de suggesties Nick,maar het is al weer schoon.