Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het heel erg als ik wit waspoeder gebruik voor de bonte was?

Mn huisgenoten hebben de rest opgemaakt...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan wel wasmiddel voor bonte was veilig gebruiken voor witte was. Ik zou ook bij voorkeur geen wasmiddel voor witte was voor bonte was gebruiken (tenzij het handoeken, sokken, onderbroeken betreft). Als je geen keuze hebt dan shirtjes en broeken met mooie kleuren even niet meewassen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Voor af en toe kan het geen kwaad. Mocht je schoonmaakazijn in huis hebben, gebruik dan de helft van het wasmiddel en giet er een flinke scheut azijn bij.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Er zullen geen gaten invallen, maar de was wordt er wat valer van. Er is kleurverlies. Het ligt eraan of je daar moeite mee hebt. Anders zou ik toch even nieuw waspoeder halen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor dat gaat prima voor een keer.
Niet te vaak natuurlijk want dan verbleken de kleuren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dat kan geen kwaad. Meestal zijn alle waspoeders wit. Ook voor de bonte was.
Maar als je bedoelt dat je waspoeder gebruikt voor witte was, kan het zijn dat je kleuren vervagen. Ik zou even naar de supermarkt gaan, om nieuwe te kopen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heel leuk
Ik zou het niet doen, in waspoeder voor de witte was zitten vaak witmakers, welke je kleuren dus vervagen. Andersom kan geen kwaad voor een keer (bontewaspoeder voor de witte was)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt waspoeder voor de witte was prima voor bonte was gebruiken. Het is iets meer geconcentreerd dan waspoeder voor de bonte was. Eigenlijk zijn al die waspoeders gewoon marketingstunts om je meer aan het kopen te krijgen. Je kunt volstaan met 1 waspoeder. Voor witwas doe je er iets meer van in en voor een zwarte was bijvoorbeeld iets minder.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je het vaak genoeg doet, heeft al je wasgoed dezelfde kleur, dus -
ja hoor, ik vrees van wel, want met waspoeder zul je zeker wittere plekken zien in je propere wasgoed, wat je eventueel wel kunt gebruiken, is een wasbol, het poeder komt dan iets minder rechtstreeks in contact ermee en je zult hierdoor minder superactievere plekken hebben na de wasbeurt met "poeder".
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Welnee, voor een keertje maakt het niet uit. Je was is in ieder geval weer schoon.

Maar er is natuurlijk niet voor niets een apart wasmiddel voor bont, en voor wit, en voor wol, en voor zwart. Dat wasmiddel is speciaal ontworpen voor die soort was. Dus daar zitten zeg maar ingrediënten in om juist die was het beste resultaat te geven. Voor wit is dat wat bleek en wat oplichtend spul, voor wol iets verzachtends ter bescherming, voor zwart een kleurbehouder.
Dus als het kan is het ter bescherming van en behoud van je kleding om het juiste wasmiddel te kiezen bij je was.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding