Hoe krijg ik ijzer uit mijn kleding?

Het gaat om een fles ijzersupplement die over mijn nieuwe truitjes is gevallen!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.3K

Antwoorden (3)

Met Vanish is het te proberen, dat haalt ook roestvlekken weg.

Toegevoegd na 5 minuten:
Je kunt ze even bellen, 040- 285.15.25
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou het kunnen proberen met citroenzuur, eerste op een onopvallend plekje met een wattenstaafje checken of het materiaal er tegen kan.
Verder zijn er van die kleine flesjes vlekkenverwijderaar,ik dacht van Citin (Kruidvat). Zou je ook kunnen proberen. Hoe dan ook, succes ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Besprenkel roestvlekken in ongekleurd katoen en linnen eerst met zuivere alcohol en daarna met citroensap. Laat dit tien minuten inweken en was het geheel daarna volgens de wasvoorschriften.

Roestvlekken in gekleurd katoen, linnen, wollen of zijden weefsels wegwrijven met verwarmd citroensap. Daarna goed uitspoelen met koud water en wassen volgens de wasvoorschriften.

Voor donkere en tere weefsels gebruikt u voor het citroensap eerst wat zeepspiritus. Tot slot dept u de vlek met een beetje zuivere spiritus.

Roestvlekken op gekleurde, wasbare stoffen verdwijnen ook wanneer u de vlek vóór het wassen een nacht lang in zure melk laat inweken