Helpt een apperaatje met ultrasoon geluid of ontvochter om de pissenbedden te verjagen?

Ventileren helpt niet in het oude koude huis. Vochtvreters ook niet voldoende. Wij hebben alle naden al gekit.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.2K
Pieterke
4 jaar geleden
https://www.duurzaamthuis.nl/de-pissebed-bestrijden
Misschien heb je wat aan de tips in bovenvermelde link.
Ik las ook nog dat bloem strooien ervoor zorgt dat de pissebedden uitdrogen.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
4 jaar geleden
Volgens mij zijn pissebedden doof. Dus ultrasoon zal niet werken

Antwoorden (1)

Ontvochten zal helpen, maar een ultrasoon apparaatje haalt niets uit.

Pissebedden houden van donker, warmte en vocht, dus
- zorg dat de plekken in huis waar pissebedden graag komen niet warmer dan 14 graden Celsius worden.
- verbeter de ventilatie bij vochtige ruimtes in huis en pak eventuele lekkages aan.
- breng op de betreffende plekken meer licht aan, dan hebben de pissebedden geen donkere hoekjes meer om zich in te verschuilen. Plaats daar bijvoorbeeld een kast een eind van de muur af en doe er geen gordijnen dicht.

Pissebedden houden niet van koper, dus
- leg op strategische plekken stukjes koperdraad
- en gebruik munten van 1,2 en 5 eurocent om ze te verjagen.

Hebben bovenstaande maatregelen geholpen, voorkóm dan dat ze opnieuw binnen komen door naden en spleten in bijvoorbeeld kozijnen goed dicht te maken met behulp van kit. Maak die naden van binnenuit goed schoon, zuig ze grondig uit met een stofzuiger om te voorkomen dat de eitjes die daar eventueel al liggen uit kunnen komen. En plak ventilatieroosters af met fijn gaas.
Amadea