Hoe kan ik mijn witte buitenstoelen weer helemaal schoon en wit krijgen?

Ik wil mijn witte (weeweerde) buitenstoelen weer helemaal wit krijgen.

Toegevoegd na 43 seconden:
weeweerde = werweerde

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.9K

Antwoorden (7)

Daar is speciaal spul voor van HG:
http://nl.hg.eu/wizard-shop/index/productId/19/id/6/HG_kunststof_tuinmeubelvernieuwer
bamibal
13 jaar geleden
Tuinmeubelen zijn niet gemaakt voor het leven, en eigenlijk strikt genomen ook niet geschikt om jaarrond n alle weersomstandigheden buiten te staan.

Na verloop van tijd bleekt de kleur van -met name donkere - tuinmeubelen helemaal uit (en witte 'vergrauwen'), en eigenlijk haal je dat niet meer terug. Vermoedelijk is je tuinset inmiddels aan vervanging toe.

Als namelijk de kleur is uitgebleekt of vergeeld/vergrauwd, is er ook verder in het kunststof wel enige schade aangericht door de tand des tijds. De weekmakers zijn bijvoorbeeld grotendeels uit het gevaar bestaat dat er eerdaags ergens een klein haarscheurtje in het plastic verschijnt, en voor je het weet gaat er iemand nietsvermoedend in zitten, en dondert vervolgens met - kapotte- stoel en al op de grond. En dat wil je je visite natuurlijk niet aandoen.

Toch maar eens uitkijken naar een leuke nieuwe tuinset dus, vrees ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Werweerde = verweerde?
Schoon krijgen zal met een agressief middeltje misschien nog wel lukken, maar zoals je zelf al aangeeft dat de stoelen verweerd zijn, daardoor zijn ze mat uitgeslagen. Dat is de invloed van de zon die (gelukkig) uiteindelijk alles afbreekt. (Niet alleen door de zon natuurlijk).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Schuren en overspuiten met een geschikte verf en je hebt nieuwe stoelen, dat gaat echt super goed, want het wit krijg je nooit meer echt wit, het blijven voor het gezicht, oude stoelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb mijn witte ligstoel schoon gekregen met de hogedrukspuit. Het was wel een helse klus met al die spijltjes, richeltjes, poten etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je was me voor +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Soms ben ik wel snel. Bedankt.
Eerst goed schoonmaken met een vloeibaar schuurmiddel (zoals jif) , dan dik chloormiddel (zoals glorix wc-reininger) in een plantenspuit doen. De tuinmeubels ermee inspuiten, even 15 minuten laten staan en dan goed afspoelen.
Voila! Meubels weer helemaal wit!

En om de meubels niet elk jaar weer deze behandeling te moeten geven:
Na elk seizoen de meubels schoonmaken en daarna inwrijven met autowax, blijven ze supermooi en schoon van.