Hoe maak ik het plafond schoon boven de halogeenlampjes?

Toegevoegd na 7 uur:
Het gaat om een lamp die aan het plafond hoort te hangen. De lampjes zijn naar beneden gericht en toch zitten er donkere vlekken boven de lampjes.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
12.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kun je de vraag een beetje toelichten aub?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ken die plafonnières, altijd hetzelfde, lampjes eigenlijk veel te dicht tegen het plafond, ook al schijnen die naar beneden de warmte ontwikkeling blijft dezelfde.

Het beste antwoord

Je bedoeld waarschijnlijk het witte plafond wat gewit is
Met een sopje van blue wonder en een borsteltje
Daarna vrijf je de muur en plafond goed droog
Zorg dat je niet op de lampen drupt
Sucses
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Gewoon op de normale manier : zorgen dat de lampjes uit zijn ( je kan ze er ook uithalen ze zitten met een kliksysteem vast vaak) maar zolang je de lampjes en de armaturen niet nat maakt (paar druppies =niet erg) gaat dat goed Mocht je per ongeluk met je handen oid.de lampjes zelf aanraken moet je ze als je klaar bent ontvetten met wasbenzine oid. anders branden de lampjes door net als de meeste andere lampen na aanraking !
Ook is halogeen altijd laagspanning (24v.) daar kan je geen letsel van krijgen tenzij je dat voltage langdurig aan je tong blootstelt maar gevaarlijk is anders.
Maak het niet te nat,gebruik voor'n plafond iets op basis van groene zeep zonder schuurmiddelen en mild anders kan je het plafond ook nog gaan schilderen vanwege kleurverschil
Succes gewenst !

Groet Simon

Toegevoegd na 5 uur:
Hoi, snap het dat gebeurt heel vaak zoniet altijd bij lampjes die relatief heet worden en veel licht geven ( zit er 'n dimmer op?) Tsja , zonder te willen schilderen = de enige optie met een niet te aggressief sopje,(enka)spons en evt.wat schone doeken de boel proberen weg te poetsen dat zal altijd voor een heel eind lukken maar naar je tevredenheid dat moet nog blijken,ben wel benieuwd.
Voor de zekerheid haal je vinger langs het plafond : geeft de verf niet af dan is het latex zowel is het witkalk oftewel veegvaste muurverf die weer geactiveerd word bij natmaken wat 't bijkans onmogelijk maakt deze soort verf schoon te wassen,maar dat vind je over't algemeen alleen nog in oude huizen en bij ouderwetse eigenaren die zweren bij deze witkalkverf.

Succes!!

Groet Simon
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alle middeltjes ten spijt kan u dit er niet meer uitkrijgen.
Door de hitte van de lamp is de verf verschroeid.
U kan eens proberen met St-Marc want dat is volgens mij het enige probaat middel maar de kans is groot dat het één grote vlek word.
Herschilderen is hier de enige optie.

Normaal moet een lamp van 50 W minsten 50 cm van een muur/plafond blijven, dit staat op de verpakking.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Ik heb de bovenstaande methode uitgeprobeerd en met onverdunde St Marc en een schuursponsje, en als laatste met water weer schoongemaakt. De vlek is zo goed als weg, en ben blij dat ik niet weer hoef te witten.
Ook wanneer je later toch nog besluit om er toch overheen te witten is het een goede tip, omdat je het dan in ėėn keer weer dekkend krijgt. J. Palmen, Groningen
Als je echt een wit plafond hebt dan kun je maar wel voorzichtig voor je kleding huid ogen een spons pakken met gloor erop en tegen het plafond deppen.
Het liefst die dikke gloor.
en niet te nat .
Ik gebruik dit altijd om in de badkamer de schimmelstipjes te bestrijden en dat werkt prima het bleekt dan de puntjes weg.
Maar wel voorzichtig doen want gloor is gevaarlijk spul.
resultaat verzekert.
Je kan ook zo1n flessen spons op steel gebruiken om te deppen.