Buitenbad vraag: hoe kan ik het opwarmen.?

De CV maakt het water 29 graden.
Kan ik doormiddel het retourwater te meten een constante
tempratuur in het buitenbad verkrijgen?
Nu meten ze het water wat direct in het zwembad gaat. (personeel.)
Hoe kouder het buiten is hoe meer de tempratuur zakt in het bad.
In het bad zit geen thermostaat voor de duidelijkheid.
34 m3

4 maanden geleden
in: Energie

Antwoorden (1)

Nee, door middel van meten van de retourwatertemperatuur krijg je geen constante buitenbadtemperatuur bij lager wordende buitetemperatuur.
4 maanden geleden
Utrecht
4 maanden geleden
Wel. De temperatuur van het retourwater is de temperatuur van het zwembad. Dus als je die meet en de brander van de CV op instelt, houd je je badwater van gelijke temperatuur.
Oswald
4 maanden geleden
ja ben wel bang dat de kachel heel warm water er in het buitenbad pompt om aan het resultaat te komen.
jc54
4 maanden geleden
Op die manier maak je dus eigenlijk een thermostaat in het retourwater.
Je wil het retourwater op een constante temperatuur houden, dat is hetzelfde als een thermostaat in het zwembad hangen.
Hier wordt in de vraag niet over gesproken........