Sinds wanneer moet een zonnepanelen automaat vrij staan?

Hallo,

Sinds wanneer is het veranderd dat een zonnepanelen groep vrij van de andere groepen in de meterkast moet zijn of worden geplaatst?

eerder zag je dat deze naast de algemene groepen werden geplaatst en mocht worden toegepast.
Nu zie je dat ze dat niet meer doen en de automaat vrij plaatsen wegens potentiële warmte ontwikkeling.

Sinds wanneer is er bepaald dat dit de nieuwe werkwijze moet zijn en/of er anders een afkeur volgt bij inspectie

een maand geleden
in: Energie
TurfGraver
een maand geleden
Hangt van groote van systeem af.
In 2017 is er een nieuwe NEN1010 gekomen.

Geef als eerste antwoord