Bij welke energieleverancier kun je tegenwoordig voor de prijs kwaliteit het beste terecht ?

Voor een jaarcontract en als je ook nog zonnepanelen hebt.

7 maanden geleden
in: Energie
4.3K
TurfGraver
7 maanden geleden
Dat zal van vele persoonlijke voorkeuren afhangen.
Maar er zijn zat vergelijkingssites te vinden online.
Ikhebgeenidee
7 maanden geleden
Wat bedoel je met prijs/kwaliteit?
Stroom is stroom. Of dat nou van Essent of Vattenfall komt, maakt volgens mij niet uit.
SnakeEye
7 maanden geleden
De prijs / kwaliteit verhouding zegt iets of een product of dienst relatief goedkoop of duur is ten opzichte van de geleverde kwaliteit.
ronron1212
7 maanden geleden
Het product is bij alle leveranciers het zelfde
Cryofiel
7 maanden geleden
De kwaliteit is onafhankelijk van de partij waarbij jij een contract hebt. Elektriciteit is elektriciteit en gas is gas. Er is geen enkel verschil in kwaliteit, in hoeveelheid, in voltage, in amperage, in calorische waarde, in druk, in haperingen, of in wat dan ook.

Wat wél verschillend kan zijn is de betrouwbaarheid van de leverancier. Stel je sluit nu een jaarcontract. Dan betaal je nu nog even teveel per maand (omdat je verbruik in september/oktober lager is dan straks in de winter). Als de leverancier in de tussentijd failliet gaat, ben jij je teveel betaalde centen kwijt.

Ook de kwaliteit van de administratie kan verschillen per leverancier. Stel ze maken een foutje, hoe moelijk is het dan om dat op te lossen?
Inekez1
7 maanden geleden
Wat voor jou de beste leverancier is, is heel afhankelijk van je gasverbruik, je netto elektriciteitsverbruik of -overschot, het type aansluiting en ook nog afhankelijk van waar je woont. Per regio zijn de netbeheerkosten verschillend, die zijn niet afhankelijk van je leverancier maar van waar je woont en wat voor aansluiting je hebt. Vul je gegevens (adres en geschat verbruik) in bij een paar vergelijkingssites en kies dan de leverancier waar jij vertrouwen in hebt.

Geef als eerste antwoord