Hoe kan energie app weten hoeveel elektriciteit ik verbruik per apparaat zonder slimme meter?

Heb geen slimme meter maar op de greenchoice app zie je toch hoeveel koelkast verbruikt, vaatwasser, licht, wasmachine, sluipverbruik. Hoe weten ze welk aparaat zoveel verbruikt?

8 maanden geleden
in: Energie
1.2K
TurfGraver
8 maanden geleden
Zijn gemiddelde van die apparaten.
Ze weten niet wat je vebruikt per apparaat (ook niet met een slimme meter) maar is een schatting.
Utrecht
8 maanden geleden
Allemaal inschattingen op basis van algemene statistieken. Door alle enquêtes en marktonderzoeken weten bedrijven redelijk goed wat voor apparatuur er bij de gemiddelde Nederlander in huis staat (zelf per regio/wijk). Ze weten ook wat een gemiddelde TV, vaatwasser, koelkast verbruikt. Op basis daarvan kunnen ze jouw maandelijks verbruik onderverdelen.

Geef als eerste antwoord