Hoe kan ik voorkomen dat de airco telkens de melding DF geeft, wat moet ik daarvoor doen?

Ik krijg bij het verwarmen van de airco regelmatig de melding DF, ik weet dat dit defrost betekent, maar wat kan ik doen om dit in toekomst te voorkomen. Op het moment van de melding stopt hij namelijk met verwarmen van de woning

een jaar geleden
in: Energie
12.5K

Antwoorden (1)

Dat kun je (gelukkig) niet voorkomen.
Bij het verwarmen van een ruimte begint de buitenunit af te koelen en als de buitentemperatuur al behoorlijk koud is kan de buitenunit bevriezen.
Wanneer dit gebeurt, stopt het systeem automatisch met het verwarmen van de ruimte en voert het de warme lucht af naar de buitenunit om die unit te ontdooien. Dit proces kan 10 tot 15 minuten duren. Daarna begint de airconditioner de kamer weer te verwarmen.
een jaar geleden