Kan ik deze radiatorknop ook loshalen zonder veel poespas?

Ik wil graag deze knop eraf halen en bij een andere kamer waar er 1 mist (dus die verwarming kan niet hoger of lager) erop zetten. Ik weet echter niet of dit er zomaar af kan en online vindt ik alleen maar dat je dan het water ofzo moet laten leeglopen. Kan je ook alleen de knop eraf halen en ergens opzetten zoja hoe

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Energie
3.2K
TurfGraver
2 jaar geleden
Je snapt het verschil tussen knop en kraan?
Je kunt de knop er wel afhalen en op een ander kraan zetten (als zelfde model) maar dan zal er dus al wel een kraan op die ander moeten zitten.
Kraan er afhalen zal wel zonder water moeten.

Antwoorden (1)

Om die plastic draaiknop eraf te halen heb je een platte schroevendraaier nodig. Daarmee draai je de knop los van de kraan. De cv hoeft daarvoor niet leeg of uit.
Wellicht is het makkelijker om voor een paar euro een losse knop te kopen bij de bouwmarkt, of gratis op te halen bij een oudijzerboer die oude radiatoren heeft staan. Monteer die op de radiator waar nu een knop mist en je hebt dan op elke radiator een knop waarmee je kunt regelen.