Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moet mijn nieuwe CV op gas of elektrisch werken?

Vroeger vroeg je dat jezelf niet af, een CV-ketel werkte op aardgas. Maar aardgas wordt schaars. Ik heb een nieuwe CV ketel nodig. Wat moet ik doen?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Energie
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Volgens Mileucentraal is een elektrische cv-ketel als vervanging van je cv-ketel op gas een afrader. Zo'n elektrische verwarmingsketel gebruikt veel stroom en is dus duur in het gebruik. De lage prijs van de ketel maakt dat niet goed. Wil je elektrisch verwarmen en is jouw huis daarvoor geschikt, dan kun je beter kiezen voor een warmtepomp of ventilatiewarmtepomp.
Het streven van de overheid is dat je (pas) vanaf 2050 niet meer kunt stoken op aardgas.
(Lees meer...)
2 jaar geleden
ronron1212
2 jaar geleden
@SimonV om een warmtepomp te kunnen gebruiken moet je huis goed geïsoleerd zijn en op een lagere temperatuur kunnen verwarmen. Vloerverwarming hebben en het gasgebruik rond de 2500 kub liggen anders is er weinig tot geen winst te behalen.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding