Waar hangt mijn gasmeter?

Ik woon in een flatgebouw (etage 3). nu kan ik mijn water en elektriciteitsmeter wel vinden maar waar mijn gasmeter is blijft een raadsel...

moet mijn gasstand aan mijn leverancier doorgeven alleen kan het dus niet vinden in de meterkast, er hangen maar 2 meters!

Ik heb overigens wel gewoon gas, de verwarming werkt en koken gaat ook. dus er is sowieso gas aanwezig in de woning.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Energie
13.7K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als er geen gasmeter bij je andere meters zit dan gebruik je geen gas

Antwoorden (2)

Bij sommige appartementen zit de gasmeter niet binnenshuis, maar in een speciale kast naast (of vlakbij) de voordeur van de woning. Voordeel daarvan was vroeger dat meteropnemers de meterstand konden opnemen zonder dat de bewoners daarvoor thuis hoefden te blijven. Een andere optie die je in flatgebouwen soms ziet, is een gemeenschappelijke ruimte met afgesloten kastjes waarin de meters zitten (zie foto).
De beste tip die ik je kan geven is: informeer bij je buren of bij andere bewoners van de flat. Dan kun je meteen even kennismaken!

Toegevoegd na 3 minuten:
https://www.dropbox.com/s/unwuub2vvcyh5em/gasmeter.jpeg?dl=0
6 jaar geleden
Als de gasmeter zich echt niet in het appartement bevind dan ben ik zelf de volgende situaties tegen gekomen:
De gasmeter zit in een kast naast de voordeur, de gasmeter zit in de kelder/berging samen met alle andere gasmeters voor het appartement of er hangt 1 grote gasmeter beneden voor heel het pand, dit betaal je bij je huur en daar hoort de energieleverancier geen standen van te vragen aan jou.
Binnenshuis kom ik ze heel afentoe tegen in het gootsteenkastje, in een gemaakt kastje tegen het plafond, halverwege de trap en boven de voordeur.

Toegevoegd na 5 minuten:
Je zegt er hangen maar 2 meters, weet je wel zeker of dit de Kwh meter en de watermeter is? Bij mij zitten ook maar 2 meters in de meterkast: de Kwh meter en de gasmeter. De watermeter zit bij mij in de badkamer...
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik heb nul verstand ervan maar heb plaatjes vergeleken en het ziet er uit als een watermeter en niet uit als een gasmeter. of ze hebben de verkeerde meter geplaatst ^^ (lijkt me sterk). maarja snap niet waarom ze niet alle meters in de meterkast hangen, heet niet voor niets een meterkast toch? ^^
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dat vind ik ook maar vroeger hadden ze daar geen regels voor. Tegenwoordig moet alles op de juiste hoogte hangen in kast. Van onder tot boven: Water, gas, elektra.