hoe kan ik teveel gatenvuller van mijn muur afkrijgen(spack)

De vorige bewoners van mijn huis hebben goedbedoeld de gaatjes in de muur gedicht,helaas zitten niet alleen de gaatjes dicht maar is spacklaag om het gedichte gaatje ook aardig volgesmeerd,ik wil dit verwijderen maar hoe?

Toegevoegd na 2 uur:
het huis is een koophuis,mijn bedoeling is om de gatenvuller te verwijderen op de spack ik wil de spack weer witten,het zijn niet erg veel gaatjes,alleen daar waar de vorige eigenaren een schilderij hadden te hangen,misschien is schuren van de plekjes,en daarna reparatiespack een oplossing

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.7K

Het beste antwoord

Is het een huurhuis ? Vaak moet het dan van de woningbouwvereniging. Het wordt er inderdaad niet mooier op bij een ondergrond met reliëf..
De enige eenvoudige manier om het redelijk te krijgen zonder de hele muur te moeten behandelen is uitkrabben, tenzij het honderden gaatjes zijn, dan zal je de hele muur moeten egaliseren.
Probeer rondom de geplamuurde plekken -als het geplamuurd is met een normale muurvuller- met een verfkrabber, priem, schroevendraaier o.i.d. het patroon in het stucwerk te volgen. Beetje een geduldklus, waarbij je niet te veel moet uitschieten.
Helemaal perfect zal je het niet krijgen, maar het effect zal -na twee maal overschilderen van de muur- mogelijk voldoende zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

De kans dat het mooier zal worden is zeer klein.
Ik ben bang dat het alles opnieuw doen wordt of lekker laten zitten.
Als je hierover weer gaat "spacken" komt het echt op je muur te zitten. Als je begrijpt wat ik bedoel. Het zit dan niet meer op gelijke hoogte met de rest van de muur. Dit zal geen mooi effect geven. Je ziet het heel veel op oude ventilatie gaten. Dan zie je echt een cirkel op het plafond "gespacked" Ik ben bang dat je het zo zal moeten laten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
primer smeren, opnieuw stucken met roodband.
bandschuurmachine op de muur loslaten ( geeft heel veel stof )

als je dan toch bezig bent kun je misschien klikken op onderstaande link
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
met schuurpapier net zolang schuren totdat het weer een egale muur is. eventueel een schuurmachine maar dan gaat het vaak te snel en beschadig je de muur misschien te snel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ALs je na het verwijderen van de bobbels opnieuw wil behangen, kun je de bobbels wegschuren met een baksteen/klinker. Door het gewicht van de steen schuur je de overtollige gatenvuller eenvoudig weg.
paulus811
13 jaar geleden
Het beste met schuurpapier, en hoe groter het vlakke schuuroppervlak, deste beter.

Bij sommige gatenvullers kun je met de vlakke hand al het ergste eraf stoffen, maar met een schuurblokje of schuurpapier op een plankje moet je het goed vlak kunnen krijgen.

Je MOET gatenvuller ook dik erop smeren, want het spul droogt altijd nog een beetje in, en na het drogen moet je het teveel wegschuren. In mijn ogen waren de vorige bewoners nog niet klaar, maar soms moet je van een woningbouwvereniging de muren zonder gaten opleveren.