Kan ik laminaat over tapijt met polen van 1 cm leggen?

In sommige gevallen kun je laminaat over tapijt heen leggen. In het geval van hoogpolig tapijt kan het niet. Maar mijn tapijt bestaat uit dicht opeengepakte polen van 1cm lang. Is dit te lang?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (6)

Ik denk dat het laminaat gaat breken. Eerst zal het nog wel in- en uitveren, maar na enige tijd zal de laminaat in de groeven gaan breken.
jc54
13 jaar geleden
Als het laagpolig tapijt is kan dit zeker wel.
Bij mij ligt het er al meer dan 10 jaar en heb geen enkel probleem.
Daarentegen isoleert het ook nog eens en dempt het geluid nog meer.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik weet niet exact hoe dik mijn tapijt is maar ik schat tussen de 7 en 10 mm.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat kan.
Het grootste probleem is het 'wakkelen' van de individuele planken. Als jouw tapijt van dat harde tapijt is waar je je vingers niet makkelijk tussen kan duwen moet het goed gaan.

Als het verwijderen het probleem zou zijn & je twijfelt: Leg er bv plaatjes hardboard op als 'harde' laag.

Hou je rekening met de ruimte tussen deur & vloer?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou het niet doen, of je moet iemand hebben die het heel vakkundig kan leggen. Door de "bewegende" ondergrond kan je laminaat tijdens het lopen erop gaan "werken" en wanneer je laminaat niet goed aansluit, kunnen er kieren gaan ontstaan die je later niet meer kunt corrigeren. Mijn advies.... niet doen en zorg voor een vlakke ondergrond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit moet lukken op dit tapijt (opeengepakte polen)
Heb zelf verschillende keren over dikpolig tapijt laminaat gelegd, en dit is goed gelukt. Alleen adviseer ik je plastic
folie over de ondervloer te leggen, zodat de lamellen beter in mekaar schuiven of klikken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb geleerd "bij twijfel niet inhalen". Als het een klein oppervlak is kunt u het proberen. Is het een grotere ruimte kunt u overwegen om een ondervloer over het tapijt te leggen. Dit heeft als voordeel een stabielere ondergrond die ook nog eens extra isoleert, contactgeluid en warmte.