Je breekt de muur af en zet daarna een nieuwe neer :D
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
muur weghalen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Daar is een speciaal goedje voor in de bekende oranje/witte verpakking (mag merk "enitsabala"vast niet omgekeerd noemen). Dat isoleert de vochtplek en kan vervolgens overschilderd worden. Voor zover ik weet is dit de beste manier.

Je zou de vlek ook met een goede lakverf kunnen isoleren, maar dan moet deze vervolgens wel weer overschilderbaar zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
door mijn ervaring als verkoper in een verf winkel ben ik vaak tegen dit probleem aangelopen.

Het is allereerst zaak de oorzaak van het vochtprobleem op te lossen! (vanzelfsprekend lijkt me) en de plek te laten drogen alvorens verder te behandelen

Indien er schimmel is ontstaan het oppervlak behandelen met een schimmelvreteR, merken zoals Bison, Avis en HG werken goed! En op veel verkooppunten verkrijgbaar.

Als afwerking zijn er verschillende mogelijkheden. Het belangrijkst waar rekening mee moet worden gehouden is dat men een product neemt op oplosmiddel basis. De schimmel voedt zich met watergedragen bindmiddelen ed.

Er kan een syntetische muurverf worden gebruikt bijvoorbeeld Signatuur Alles Isolatie, dit is de ideale oplossing voor uiteenlopende schades ook roet etc etc. De hele muur kan hiermee worden behandeld ook in vochtige ruimtes.

Ook bestaat de mogelijkheid om alleen de plek te behandelen met oplosmiddelhoudende isolatieverf in een spuitbus. Door uit te wasseme een mooi camoufleerproduct. van bijv. Probastine!! (kies hierbij voor een professioneel merk!!!)

Bovenstaande producten zijn verkrijgbaar bij www.dewolfverf.nl