Zijn er verschillende maten toiletbrillen?

Ik moet een nieuwe toiletbril, maar vraag me af of ik op maten moet letten of dat het toiletpotgat een standaard maat heeft (en daarmee de bril ook).

Voorzover ik weet staan er bij de DHZ winkel geen maten bij de brillen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Hoi de DHZ winkel heeft over het algemeen alleen maar standaard maten qua toiletbrillen, wil je weten welke bril het beste op jouw toilet past moet je even naar de onderstaande site gaan dan klik je op het vak met de rode zitting met de tekst welke zitting het beste bij jouw toilet past hier moet je eerst het model van je toilet selecteren dan de rest invullen dan krijg je een aantal modellen die dan op jouw toiletpot past pressalit is wel een heel goed merk, je bent iets meer kwijt maar je hebt dan wel 10 jaar garantie op dat ding

Bronnen:
http://www.pressalit.dk/pressalit/nl-NL/

het zijn standaard maten, je kan met de scharnieren de wc bril eventueel op maat maken

Ik zou toch voor de zekerheid de wc even opmeten want 8 van de 10 keer is het een standaard maat. Maar er zijn wel degelijk verschillende maten voor wc brillen. Het allermakkelijkst is natuurlijk de oude wc bril meenemen en daarmee een nieuwe kopen. Dan kan het zeker nooit misgaan.

In Nederland zijn het standaard maten, maar... Detailhandel en fabrikanten zijn stom om de dikke klant te negeren. Als er ergens nog extra geld te verdienen valt, is het wel aan hen, zegt van der Hoeven. ,,Niet alleen omdat de dikke klant de dure voorgesneden groente koopt, in plaats van een goedkope krop sla. Of omdat hij vaker voor een grote auto kiest. Maar waar blijven de speciale artikelen voor dikkeren, het bredere fietszadel of de ruimere vliegtuigstoel? In de Verenigde Staten kun je toiletpotten kopen in meerdere maten, dan zit je op je XXL-bril.''

Bronnen:
DE STENTOR

ik heb vorig jaar een toiletdeksel sticker gekocht, en hoewel hij wel past, zie je dat de ronding anders is. maar de meeste brillen passen op elke pot standaard maat tip: een houten zit lekker warm, beter dan kunststof

Er zijn voor de normale toiletten standaard maten toiletbrillen. voor hele exclusieve closetpotten (villeroy en boch bv) heb je wel een paar aparte toilet zittingen. Over het algemeen doen de standaard toiletbrillen het goed op de standaard closet potten. Het is wel raadzaam om een wat betere toiletzitting te kopen. Deze kun je herkennen aan de metalen scharnieren.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100