Zijn er verschillende maten toiletbrillen?

Ik moet een nieuwe toiletbril, maar vraag me af of ik op maten moet letten of dat het toiletpotgat een standaard maat heeft (en daarmee de bril ook).

Voorzover ik weet staan er bij de DHZ winkel geen maten bij de brillen.

paulus811
13 jaar geleden
25.1K

Het beste antwoord

Hoi de DHZ winkel heeft over het algemeen alleen maar standaard maten qua toiletbrillen,

wil je weten welke bril het beste op jouw toilet past moet je even naar de onderstaande site gaan

dan klik je op het vak met de rode zitting met de tekst welke zitting het beste bij jouw toilet past hier moet je eerst het model van je toilet selecteren dan de rest invullen dan krijg je een aantal modellen die dan op jouw toiletpot past

pressalit is wel een heel goed merk, je bent iets meer kwijt maar je hebt dan wel 10 jaar garantie op dat ding
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
paulus811
13 jaar geleden
de verwijzing naar de pressalit site waar je de passende modellen kunt vinden, was ik erg blij mee. Dank!

Andere antwoorden (5)

het zijn standaard maten, je kan met de scharnieren de wc bril eventueel op maat maken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou toch voor de zekerheid de wc even opmeten want 8 van de 10 keer is het een standaard maat. Maar er zijn wel degelijk verschillende maten voor wc brillen.

Het allermakkelijkst is natuurlijk de oude wc bril meenemen en daarmee een nieuwe kopen. Dan kan het zeker nooit misgaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
paulus811
13 jaar geleden
Edje40 goeie tip, de oude bril moet er toch af. +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ok dan! Thanx voor de +
In Nederland zijn het standaard maten, maar...
Detailhandel en fabrikanten zijn stom om de dikke klant te negeren. Als er ergens nog extra geld te verdienen valt, is het wel aan hen, zegt van der Hoeven. ,,Niet alleen omdat de dikke klant de dure voorgesneden groente koopt, in plaats van een goedkope krop sla. Of omdat hij vaker voor een grote auto kiest. Maar waar blijven de speciale artikelen voor dikkeren, het bredere fietszadel of de ruimere vliegtuigstoel? In de Verenigde Staten kun je toiletpotten kopen in meerdere maten, dan zit je op je XXL-bril.''
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik mis de bronvermelding want wat ben ik - als dikkerd - het hier mee eens.
Hoewel ik dan net weer geen problemen heb met de pleebril...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is de pot dan te klein? Komt het tot boven de rand? Bron inmiddels toegevoegd, sorry!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zal jullie even inlichten dat er voor de wat zwaardere mede mens niets mis is om op een standaard toiletzitting te zitten. als je gewoon een kwalitatief betere zitting koopt is er helemaal niets aan de hand zittingen van het merk Pressalit zijn getest en kunnen met gemak tot 240 kilo aan gewicht dragen. dikkere mensen hoeven ook niet bang te zijn om bijvoorbeeld op een wandtoilet te zitten, deze toiletten zijn namelijk zo gemaakt dat ze tot een 400 kilo gewicht kunnen hebben als je dat dan ook met een goed inbouwreservoir combineert. merk Geberit, Grohe, Missel als je maar wel het originele merk en frame hebt (donker blauw) deze zijn dan weer getest tot 800 kilo dan scheurt deze een keer uit de muur. dus dikke mensen om ons heen maak je geen zorgen over een toilet dat je er door heen zakt als dat gebeurt ligt dat niet aan jouw dan heeft iemand gewoon kwalitatief uitermate treurige zitting afgekort een kut zitting
ik heb vorig jaar een toiletdeksel sticker gekocht, en hoewel hij wel past, zie je dat de ronding anders is.
maar de meeste brillen passen op elke pot
standaard maat

tip: een houten zit lekker warm, beter dan kunststof
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn voor de normale toiletten standaard maten toiletbrillen. voor hele exclusieve closetpotten (villeroy en boch bv) heb je wel een paar aparte toilet zittingen.

Over het algemeen doen de standaard toiletbrillen het goed op de standaard closet potten.

Het is wel raadzaam om een wat betere toiletzitting te kopen. Deze kun je herkennen aan de metalen scharnieren.