Kan ik ondertapijt voor tapijt, gebruiken als onderlaag voor laminaat. (de betonnenvloer van de zolderetage ligt er al zo'n 13 jaar)

Weet jij het antwoord?

/2500

Je kan in principe alle onderlagen voor laminaat gebruiken. Hoofd vereisde is dat het droog & vlak is. In verband met 'gekraak' als je over de vloer loopt, zou ik een zacht materiaal als ondervloer gebruiken, waar eventuele zandkorrels ed in gedrukt wordt, en het kraken tegen gaat. Uiteraard beperkt dit ook het geluid als je er overheen loopt. Je moet wel zorgen dat de ondervloer niet te dik & zacht is: Het laminaat moet goed gesteund worden

ligt er aan in wat voor staat het ondertapijt is, toen ik mijn tapijt weghaalde voor laminaat was het ondertapijt is zo'n slechte staat dat die er toen maar ook gelijk uit is gegaan.

Beter van niet, aangezien ondertapijt niet isolerend genoeg werkt en minimaal egaliseert. Beter dat je speciale ondervloer alsnog op het tapijt legt voor zowel geluid als warmte isolatie

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100